Tuesday, May 19, 2020

'Matawang Kripto Tiada Nilai' - Warren Buffett


Warren Buffett, seorang billionaire, CEO dan Pengerusi Berkshire Hathaway, kembali mencetuskan kontroversi terbaharu yang tetap bertegas menyatakan pendiriannya seperti sebelum ini berkenaan nilai matawang kripto.

Matawang Kripto Tiada Nilai

Menurut Warren Buffett, matawang kripto tiada nilai dan pelaburan dalam matawang digital itu tidak akan membuahkan apa-apa hasil.

Selain itu, beliau mendedahkan bahawa dia langsung tidak memiliki apa-apa matawang kripto dan tidak akan melibatkan diri dalam matawang tersebut.

Untuk pengetahuan anda, Warren Buffett telah lama mengkritik syiling digital terbesar di dunia iaitu Bitcoin, malah menyifatkannya sebagai 'racun yang merosakkan' dan tidak boleh dianggap sebagai matawang.

Rakan kongsi Warren Buffett iaitu Charlie Munger turut bersetuju dengan dakwaan berkenaan serta menggelar matawang kripto sebagai 'kotoran' yang akan menjejaskan institusi kewangan.

Sebagai usaha untuk mengubah persepsi Warren Buffett terhadap matawang digital, seorang pengasas matawang kripto TRON, merangkap CEO syarikat BitTorrent yang dikenali sebagai Justin Sun, telah memenangi tawaran $4.57 juta dalam lelongan amal untuk majlis makan malam bersama figura hebat berkenaan.

Melalui pertemuan tersebut, Warren Buffett menyatakan bahawa majlis makan malam itu telah dijadikan sebagai medium untuk bertukar-tukar pendapat bersama beberapa individu penting dalam dunia matawang kripto.

Namun begitu, ia tetap tidak dapat mengubah pendirian masing-masing terhadap nilai Bitcoin.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: intraday

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon