Wednesday, September 25, 2019

Wanita 'Ular' Berjaya Raih Pendapatan Lumayan Hanya Dengan Menjelirkan Lidah!


Pelbagai pekerjaan dilakukan semata-mata untuk mencari rezeki dan ini mungkin antara yang pelik, kerana Mikayla Saravia dari West Palm Beach, Florida di Amerika Syarikat, berjaya memperoleh pendapatan $99,500 (RM415,000) setahun hanya dengan bergaya sambil menjelirkan lidahnya yang besar dan panjang sehingga 16.5 sentimeter.

Mikayla Saravia Snake
Mikayla Saravia.

Tambah menarik perhatian apabila Instafamous berusia 21 tahun ini mempunyai dua juta pengikut di Instagram yang membolehkan dia memperoleh pendapatan antara $300 (RM1250) ke $3,000 (RM12,500) untuk setiap posting.

Dengan lidahnya menjulur, Mikayla yang mengenakan pakaian mandi atau baju tidur dan aksinya itu sering dibandingkan umpama ular atau reptilia berlidah panjang lain.

Bukan itu saja, penjualan barangan juga menjadi sumber pendapatannya termasuk kemeja, pemegang telefon dan pengecaj telefon dengan logo lidahnya yang sinonim dengan dirinya.

Mengenai lidahnya yang panjang, Mikayla berkata, dia menyedari memiliki lidah yang panjang sejak usia muda lagi dan sejak itu mula memikirkan cara untuk membolehkan keadaan itu memberi manfaat kepada dirinya.

"Video paling digemarainya adakah ketika berpura-pura menjadi ayam belanda ketika makan malam bersama keluarga. Iklan yang disiarkan dalam Youtube dan applikasi saya turut membawa pulangan.

"Tahun lalu saya mendapat kira-kira $50,000 (RM208,345) dan mungkin angka itu berlipat kali ganda tahun (2019) ini," katanya.

Mikayla juga menerima ratusan komen pada setiap postingnya, termasuk yang menawarkan untuk membayar untuk setiap gambar dengan lidahnya.

Siapa sangka kan?

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon