Thursday, September 12, 2019

Maksud Mimpi Melihat Kanak-kanak


Masyarakat kita sering mengaitkan mimpi sebagai petunjuk kepada sesuatu sama ada ia perkara baik atau buruk dan pada umumnya, setiap tingkah laku, perubahan tabiat atau kebiasaan harian yang menjejaskan ketenangan boleh mendorong berlakunya mimpi ketika tidur.

Mimpi Melihat Kanak-kanak
Gambar hiasan.

Jadi, kali ini jika anda pernah bermimpi melihat kanak-kanak di dalam tidur, apakah maksud mimpi tersebut?

1. Jika seorang lelaki bermimpi seolah-olah dia berubah menjadi kanak-kanak, bererti hilang maruahnya. Namun, mimpinya itu menunjukkan akan hilangnya kesusahannya.

2. Jika bermimpi melihat seolah-olah mendukung kanak-kanak, bererti dia akan mentadbir kerajaan.

3. Jika bermimpi melihat seolah-olah belajar Quran atau adab, bererti dia terlepas dari dosa.

4. Jika bermimpi melihat seolah-olah dia mempunyai anak yang ramai, bererti akan menghadapi kesusahan kerana mengurus kanak-kanak pun banyak kesusahannya.

5. Menurut hikayat, ada seorang lelaki mendatangi Ibnu Sirin dan berkata; “Saya bermimpi seolah-olah di bilik saya ada kanak-kanak menjerit.” Maka Ibnu Sirin berkata; “Takutlah kepada Allah dan janganlah memukul orang dengan kayu.”

6. Jika bermimpi melihat kanak-kanak perempuan dalam tidur, bererti mendapat keringanan dan kemudahan setelah menghadapi kesusahan.

7. Jika bermimpi membeli hamba abdi, bererti mendapat kesusahan dan sesiapa yang bermimpi membeli hamba sahaya, akan mendapat kebaikan.

8. Jika bermimpi mempunyai anak lelaki yang sudah akil baligh, bererti itu merupakan kemegahan dan kekuatan baginya. Tetapi kemegahan dan kekuatan itu besar kemungkinan berlaku pada ibu anak itu.

9. Jika bermimpi mempunyai anak lelaki yang sudah dewasa, bererti satu kebaikan akan datang kepadanya.

10. Jika bermimpi mempunyai anak kecil, kemudian dia melihat seolah-olah sudah dewasa, bererti menunjukkan akan kematiannya.

11. Jika bermimpi melihat kanak-kanak seolah-olah sudah dewasa, menunjukkan kepada kekuatan dan pertolongan.

12. Jika seorang wanita yang sedang hamil bermimpi seakan-akan lahirnya anak lelaki, dia akan melahirkan anak perempuan. Ada juga yang bemimpi mendapat anak perempuan tetapi dia mendapat anak lelaki. Bahkan ada juga yang tepat seperti yang dilihatnya dalam mimpinya itu.

Wallahu a'lam.

p/s: Ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

1 comment

  1. Dua mlm berturut sy bermimpi memegang bdk perempuan comel...apa mksud nya...mohon yg arif tafsirkn

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon