Saturday, July 13, 2019

HongMeng OS Huawei Lebih Pantas Berbanding Android!


Mula diberi fokus ketika Huawei disekat dalam perdagangan antara Amerika Syarikat-China, Google dan beberapa syarikat gergasi lain, HongMeng OS nampaknya bakal menjadi sistem operasi altenatif kepada telefon pintar keluaran Huawei.

HongMeng OS Pantas

Terbaharu, menerusi perkongsian daripada Huawei Central, HongMeng OS sudah mula ditawarkan buat beberapa penguji.

Dan siapa sangka, meskipun dalam peringkat awal dikatakan prestasi HongMeng OS lebih pantas berbanding Android.

Selain itu, difahamkan bahawa interface, ikon serta bunyi pada HongMeng OS juga turut berbeza berbanding ROM EMUI yang digunakan pada Android.

Sekiranya prestasi sistem operasi ini menunjukkan reaksi yang positif, pastinya HongMeng OS bakal menggugat penguasaan Android serta jenama telefon pintar lain keluaran China.

Walau bagaimanapun, model telefon pintar yang diuji dengan sistem operasi ini tidak dikongsikan kepada umum sekali gus menimbulkan tanda tanya kepada orang ramai.

Sebelum ini, CEO Huawei turut menyatakan perkara yang sama dimana HongMeng OS jauh lebih pantas berbanding Android dan macOS.

Sama-sama kita nantikan pada 9 Ogos 2019, dimana Huawei bakal mengadakan aturcara Huawei Global Developers Conference (HDC) dimana orang ramai bakal mendapat info lanjut mengenai HongMeng OS serta model Huawei Mate 30.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon