Selasa, Jun 11, 2019

Samsung Sudah Mulakan Kajian Internet 6G Ketika China-AS Masih Dalam Perang Perdagangan!


Loading...

Disaat dunia masih lagi heboh dengan teknologi 5G dan belum pun dilaksanakan secara meluas, Samsung nampaknya sudah mengambil pendekatan berbeza dengan mengusahakan teknologi yang lebih canggih dan baharu untuk para pengguna masa depan, 6G.

6G-Samsung

Pasukan semasa mengenai standard teknologi telekomunikasi telah diperluas untuk memulakan penyelidikan utama rangkaian 6G, kata seorang pegawai Samsung.

Selain itu, Samsung melalui Samsung Research juga sedang memfokuskan kepada teknologi melibatkan robotik dan AI dimana ramai yang menjangka ianya bakal menjadi fokus teknologi pada masa hadapan.

Melihat kepada perkembangan teknologi 5G yang masih baharu, teknologi ini mungkin bakal diperkenalkan secara rasmi seawal 10 tahun akan datang.

Walaupun teknologi 6G masih belum menghasilkan apa-apa data prestasi yang ketara, Jurnal Penyelidikan Internasi Kejuruteraan dan Teknologi mencatatkan bahawa 6G akan dapat mencapai kelajuan pemindahan melebihi 10Gbps dan akan dapat diintegrasikan dengan rangkaian satelit.

Jadi, kalau dengan kelajuan 5G mampu mendownload movie hanya dalam tempoh 4 minit, berapa pantas agaknya 6G nanti?

BACA INI JUGA:

sumber: denaihati

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon