Thursday, May 30, 2019

Negara Yang Membenarkan Perkahwinan LGBT


Jika dahulu umat manusia hancur di zaman Nabi Luth tetapi kini LGBT bagai disanjung-sanjung, seolah-olah bebas berlaku sumbang seperti haiwan dan nampak jelik, tetapi nyata dunia sudah di akhir zaman.

Perkahwinan LGBT

Sebelum ini, ada lebih 20 negara mengiktiraf perkahwinan sejenis iaitu LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Trangender), Australia menjadi negara kedua selepas Taiwan di benua Asia yang membenarkan perkahwinan sesama jenis ini terjadi.

Namun, tidak semua negara menyetujui perkahwinan LGBT, malah di Afrika, 37 buah negaranya memperuntukkan undang-undang anti gay.

Dikhabarkan, jika ada kehadiran pemimpin gay di sana, ia merupakan sesuatu yang sukar dibayangkan kejijikkannya.

Malah, bekas pemimpin Zimbabwe, Robert Mugabe juga pernah suatu ketika dahulu menyifatkan status pasangan hubungan sejenis sebagai ‘lebih rendah jika dibandingkan dengan anjing dan babi’.

Berikut adalah senarai negara yang mengiktiraf perkahwinan sesama jenis ini dan semoga pelakunya bertaubat dan menerima hidayah Allah.

1. Belanda, 2001

Belanda merupakan negara pertama di dunia yang mengubal undang-undang pernikahan sejenis. Ia sudah diterima seawal tahun 2000 lagi tetapi secara sahnya diiktiraf pada 2001.

2. Belgium, 2003

Langkah Belanda segera menjadi ikutan oleh Belgium dua tahun kemudian. Pada 1 Jun, Undang-undang ini diwartakan.

Lebih mengejutkan, Perdana Menterinya, Elio de Rupo yang terpilih sebagai Perdana Menteri 2011, mengakui dirinya adalah gay.

3. Sepanyol, 2005

Negara yang terkenal dengan sukan lasak matador ini membenarkan pengikut LGBT berkahwin pada 3 Julai 2005.

Isu ini dibawa ke Parlimennya pada kali pertama oleh bekas Perdana Menterinya dan pemimpin Parti Sosialis, José Luis Rodríguez Zapatero.

4. Kanada, 2005

Selepas melihat ada negara mula mengiktiraf perkahwinan sejenis, Kanada menjadi negara keempat membenarkan perkahwinan terlaknat ini. 20 Julai 2005, undang-undang negaranya meluluskan perkahwinan ini.

5. Afrika Selatan, 2006

Ternyata Afrika Selatan menjadi negara di benua Afrika yang membenarkan perkahwinan LGBT.

Rang undang-undang ini telah ditandatangani oleh Wapres Phumzile-Mlambo Ngcuka pada 30 Jun 2006, disebabkan Presiden Afrika Selatan ketika itu, Thabo Mbeki sedang menghadiri KTT Uni Afrika.

6. Norway, 2009

Norway mengiktiraf perkahwinan sejenis ini pada 1 Januari 2009, menjadikan negara ini sebagai negara pertama di wilayah Skandinavia mengiktiraf LGBT.

7. Sweden, 2009

Lima bulan selepas itu, Sweden mengikut jejak negara jirannya, Norway, yang secara rasminya membenarkan perkahwinan sejenis pada 1 Mei 2009.

8. Portugal, 2010

Bayangkan kalau Cristiano Ronaldo menjadi gay, mahu menangis perempuan-perempuan di luar sana kerana terkesima dengan kekacakannya.

Namun, Perdana Menteri Portugal menyifatkan kebenaran perkahwinan sesama jenis ini adalah dari segi persamaan hak dan keadilan.

Tidak hairanlah pada 5 Jun 2010, Portugal menjadi negara ke 8 mengiktiraf perkahwinan menggelikan ini.

9. Iceland, 2010

Sangat mengejutkan apabila Perdana Menteri Iceland, Johanna Sigurardottir dan pasangan sejenisnya, Jonina Leosdottir merasmikan pernikahan mereka selepas rang undang-undang ini diiktiraf pada 27 Jun 2010.

Johanna menjadi pemimpin negara dunia pertama yang mengakui dirinya lesbian sejak sekian lama.

10. Argentina, 2010

Argentina menjadi negara pertama di Amerika Selatan yang mengiktiraf perkahwinan sejenis pada 22 Julai 2010.

Empat tahun selepas rang undang-undang ini dibenarkan, seramai 9,362 pasangan sejenis mengesahkan pernikahan masing-masing.

11. Denmark, 2012

Setahun senyap tanpa ada negara membuat pengiktiraf paling jijik ini, 15 Jun 2012, Denmark menjadi negara ke 11 mengiktirafnya biarpun dianggap semua agama menentang perkahwinan mengarut ini.

12. Brazil, 2013

Perkahwinan sejenis di Brazil ini agak kontroversi kerana 48 peratus warganya dalam satu kutipan pendapat, Pew research Center menolak perkahwinan sejenis ini.

Namun, undang-undang ini tetap diterima dan ditermetrai pada 14 Mei 2013, membolehkan perkahwinan sejenis dibenarkan.

Serpihan Kaum Sodom

Selain negara di atas, ada lagi negara seperti New Zealand, Perancis, Inggeris, Uruguay, Scotland, Luxembourg, Finland, Slovenia, Ireland, Mexico dan Amerika Syarikat.

Selepas kegilaan terjadi di benua Eropah, dan benua Amerika, gejala teruk lagi hodoh ini sudah menular ke Benua Asia pula.

Taiwan menjadi negara pertama di Benua Asia yang secara rasmi mengiktiraf perkahwinan sesama jenis. Parlimen mereka mengambil masa dua tahun untuk menyetujuinya kemudian, Australia menjadi negara ke 25 yang mengiktiraf perkahwinan LGBT.

Dalam perbahasan Parlimen di Australia, seorang anggota Parlimennya, Tim Wilson, telah membuat lamaran terhadap pasangan hidupnya Ryan Bolger dalam dewan yang maha mulia ini. Yaks.

Ternyata kasih dan cinta sejati selama 10 tahun, akhirnya pasangan ini bergelar suami-suami.

Takkan nak panggil 'Suami-Isteri', kan dua-dua jantan. Lucu dan menjijikkan.

BACA INI JUGA:

sumber: remaja

5 comments

  1. Sebenaqnya, MORAL dan AQIDAH anak2 muda ISLAM di JERMAN/BARAT sdg. diHANCURkan oleh puaka2 PENGGANAS Zionis bangkai ANJING HOMO, dgn. budaya2 DADAH/PORNOGRAFI/HOMO/PENGGUGURAN ANAK/GILA SEKS BEBAS dsbnya, sbg. NORMAL (terutamanya melalui TV, INTERNET dan SEKOLAH) - setelah agama KATHOLIK depa (yg. banyak persamaan dr. segi moral, dgn. ISLAM), makin diHANCURkan habis2an di BARAT, bermula dr. PROTESTANT REFORMATION, diikuti oleh PERANG KATHOLIK-PROTESTANT 30 TAHUN. di antara 1618-1648, di JERMAN dan EROPAH TENGAH (yg. berjaya mengHAPUSkan Raja-Raja Katholik dan 8 JUTA penganut Katholik JERMAN dan EROPAH TENGAH, yg. merupakan pusat Holy Roman Catholic Empire di seluruh Eropah) dan kemudiannya, dlm. FRENCH REVOLUTION [yg. keduanya diTAJA oleh Empayar ZIONIS Rothschild di Jerman, yg. akhirnya menubuhkan rejim PENGGANAS ISrael, utk. menakluk PALESTIN sbg. PUSAT ZNWO/TAHKTA Iblis (Lucifer)], melalui penyerapan (infiltration) ke dlm. Pertubuhan Pertukangan Mason, yg. kemudiannya menjadi pertubuhan FREEMASON dan penubuhan pertubuhan ILLUMINATI, utk. MENUBUHkan ZNWO (Order Dunia Zionis Baru) - utk. mengHAPUSkan GEREJA2 KATHOLIK dan PADERI2/BIARAWATI2 Katholik, serta MEMBUNUH berjuta penganut2 KATHOLIK dan Raja2 Katholik amat berkuasa spt. Raja Louis XVI serta seluruh keluarga, kerabat serta Pahlawan2 baginda, pd. 1789; dan seterusnya dlm. IRISH HUNGER antara 1845-49, yg. MEMBUNUH 1-5 JUTA penganut Katholik IRELAND (yg. juga diTAJA oleh Empayar Zionis Rothschild, melalui Penjajahan Protestant British, di bawah Queen Victoria dan Oliver Cromwell), dikuti REVOLUSI KOMUNIS BOLSHEVIK 1917 di RUSSIA (yg. juga diTAJA oleh Empayar ZIONIS Rothschild), utk. MEMBUNUH Emperor Katholik Tzar Nicholas II dan seluruh keluarga, kerabat dan Pahlawan2 baginda ; dan seterusnya menghapuskan lagi agama KATHOLIK habis2an, terutamanya di JERMAN dan membunuh BERPULUH JUTA penganut KATHOLIK Russia dan Eropah Timur, melalui PEMBUNUH2 Freemason dan Zionis, melalui Freemason Nazi Hitler, dlm. PERANG DUNIA KEDUA!!

    ReplyDelete
  2. Tgklah juga sebg. dr. TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita, TEMASEK (SINGAPURA) kita yg. diJAJAH oleh bangkai2 ANJING PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK PAP/dinasti lee kuan yew-si PENJILAT binatang2 buas HOMO Zionis ISrael/CIA-MOSSAD-NATO (yg. amat RASIS dan FASIS terhdp. bangsa ORANG ASAL Islam/Melayu kita di SINGAPURA) - pun dah diHOMOkan oleh Pengikut2 IBLIS ni dgn. amat JIJIK habis2an!! Lihat di -

    https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/05/25/lee-kuan-yew-grandson-li-huanwu-marries-male-partner-in-south-africa/

    Lee Kuan Yew's grandson Li Huan wu marries male partner in South Africa

    25 May 2019.

    ReplyDelete
  3. Tgklah bagimana peningkatan budaya HOMO juga berkaitan dgn. jumlah anak2 gadis yg. makin BERKURANG di setengah negara, cthnya CHINA dan INDIA akibat TERTIPU dgn. agenda dan MO amat dajal, rasis dan fasis oleh puaka2 BARAT/Zionis, terutamanya bawah polisi Kissinger ANJING, iatu DUNIA 'KETIGA'/DUNIA ISLAM telah dan masih diPAKSA mengamalkan polisi PERANCANG KELUARGA (FAMILY PLANNING) yg. SEBENAQNya adalah MOTIF utama, utk. mengHALALkan PENGGUGURAN BAYI2 yg. BUKAN OMPUTIH/ZIONIS, terutamanya bayi2 perempuan, secara besaran dan bebas, di bwah agenda Depopulasi (iaitu MENGURANGkan peduduk dunia) termsk. dr. DUNIA ISLAM-KATHOLIK, termsk. secara besaran bawah pengikut2 IBLIS UN/GATES Foundation - maka, ini juga BERKAITAN dgn. "FEMALE BABIES' GENOCIDE" (GENDERCIDE/ FEMALE INFANTICIDE), iaitu PENGGUGURAN bayi2 perempuan!!!

    Maka, budaya HOMO pun makin MENINGKATlah dan juga JENAYAH2 ROGOL BUNUH terhdp. wanita/anak2 gadis oleh lelaki2 MISKIN, cthnya yg. MENGGANAS spt. di INDIA, sbb. wanita makin BERKURANG dan lelaki2 MISKIN makin sukar cari ISTERI!!! Lihat di -

    1. https://saynsumthn.wordpress.com/2011/05/10/billionaires-ban-media-from-secret-meeting-eugenics-goals-discussed/

    Billionaires ban media from secret meeting, eugenics goals discussed?

    Say n Sum Thn’s (saynsumthn) Blog wordpress com;

    2. https://saynsumthn.wordpress.com/2012/11/15/drag-queen-bingo-brought-to-you-by-tax-funded-planned-parenthod/Drag queen bingo brought to you by Tax funded Planned Parenthod
    Drag queen bingo brought to you by Tax funded Planned Parenthod

    Say n Sum Thn’s (saynsumthn) Blog wordpress com; dan di

    3. https://saynsumthn.wordpress.com/2012/11/15/unfpa-family-planning-a-human-right-can-you-say-eugenic-population-control/

    UNFPA: Family Planning a Human Right ! Can you say Eugenic Population Control?

    Say n Sum Thn’s (saynsumthn) Blog wordpress com


    ReplyDelete
  4. Hi ....,im a penk ...anyone that wanna know me more details ..just msg me at 0174966164

    ReplyDelete
  5. Cakap 20 negara...but just ade 12 country jak...

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon