Thursday, May 16, 2019

Maksud Mimpi Gigi Tercabut, Tanggal Atau Patah


Mimpi gigi patah katanya alamat tidak baik. Itulah pandangan orang alim tentang mimpi gigi patah.  Mimpi gigi itu ada dua takwilnya. Mimpi gigi yang dalam keadaan sihat dan kuat melambangkan samada harta, pekerjaan atau anak-anak yang memberikan kebaikan.

Maksud Mimpi Gigi tercabut
Gambar hiasan.

Mimpi gigi yang sakit atau gigi tercabut, maka ilmuwan berpesan supaya segera bermohon kepada Tuhan minta keampunan dan kesejahteraan. Mimpi gigi sakit atau tertanggal itu katanya peringatan atau petanda suatu perkara buruk akan menimpa.

Bagaimanapun, ada pula tafsiran yang mengatakan mimpi gigi patah dan jatuh ke tangan ertinya atau alamatnya akan beroleh harta.

Kata orang tua-tua pula, jikalau mimpi gigi tercabut sebelah atas maknanya akan terjadi kematian di kalangan anggota keluarga sebelah atas seperti ayah, ibu, datuk atau nenek.

Jika mimpi gigi patah atau tercabut sebelah bawah alamatnya kematian di kalangan anggota sebelah bawah seperti anak, isteri, cucu atau saudara kandung yang lebih muda usianya.

"Apabila seseorang darimu melihat mimpi yang menggembirakannya maka hendaklah ia mengucapkan Alhamdulillah dan ceritakannya kepada orang yang lain dan sebaliknya apabila ia melihat mimpi yang mendukacitakannya, maka mimpi itu adalah dari syaitan, kerana itu hendaklah ia mengucapkan Isti’azah dan jangan ceritakannya kepada orang lain kerana mimpi itu tidak mendatangkan mudarat kepada nya." Riwayat al-Bukhari dari Abi Sa’id

Tafsir Mimpi Gigi Lainnya

Mimpi gosok gigi maknanya tak perlu risau dan khuatir berkenaan kehidupan yang insyaAllah akan terus bahagia dan sejahtera.

Jika anda bermimpi sakit gigi dan menangis alamat bakal menempuh halangan.

Mimpi gigi tercabut tandanya akan ada yang meninggal dunia dalam kalangan keluarga atau di rumahnya sendiri. Jika mimpi gigi atas tercabut ertinya ada orang tua yang meninggal. Jika mimpi gigi bawah tercabut tandanya ada saudara yang meninggal.

Apabila bermimpi gigi anda tercabut atau patah. Anda akan berdukacita. Kalau gigi yang tanggal itu dibahagian atas maka besar kemungkinan yang ditimpa kemalangan ialah orang tua dan kalau gigi yang tercabut atau patah itu dibahagian bawah maka yang ditimpa malapetaka ialah isteri (kalau sudah berkahwin) atau anak, cucu atau mungkin juga ahli keluarga yang muda dari anda.

p/s: Ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA:

sumber: fb

1 comment

  1. Terbaik info....boleh follow blog saya http://www.privatemandate.com

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon