Sabtu, April 20, 2019

Payudara Wanita Tidak Berhenti Membesar Akibat Penyakit Pelik!


Loading...

Seorang wanita dari bandar Bolton, England tidak berani keluar rumah disebabkan sejenis penyakit dikenali sebagai makromastia yang menyebabkan payudaranya terus membesar dan kini mencapai saiz 48 J, lapor akhbar Daily Mail.

Payudara Fiona Hornby
Fiona Hornby.

Payudara Fiona Hornby, 25, mula membentuk dengan pantas sejak dia berusia 10 tahun menyebabkan saiz baju dalam berubah daripada ukuran C kepada J dalam tempoh masa yang singkat.

“Saya sudah tidak dapat mencari baju yang muat dengan saiz dada saya sekarang. Saya mengalami sakit belakang yang teruk dan tidak boleh tidur dengan selesa malah terpaksa berhenti mandi separuh jalan kerana berasa sakit dengan beratnya,” katanya.

Ibu kepada dua orang anak itu kini bimbang untuk menyusu badan kerana khuatir bayinya mungkin lemas ditindih.

Dia disahkan menghidap mikromastia pada tahun 2015 dan kini sudah tidak aktif bersenam seperti ketika remaja dan awal usia 20-an kerana berasa sakit jika berdiri dan berjalan terlalu lama.

Hornby juga sedang mengumpulkan derma sebanyak £5,500 (RM30,000) melalui laman web GoFundMe untuk menjalani pembedahan mengecilkan payudara kerana perkhidmatan kesihatan awam Britain tidak membiayai prosedur tersebut manakala gajinya sebagai kerani tidak mencukupi.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: kosmo

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon