Sabtu, April 06, 2019

Nafkah Couple, Trend Merepek Terbaharu Budak-budak Mabuk Kepayang!


Loading...

Nafkah ialah mengeluarkan belanja atau sara hidup kepada mereka yang wajib ke atas seseorang suami atau kepada sama ada isteri, anak dan orang-orang yang di bawah tanggungannya. Ia termasuk keperluan tempat tinggal, makanan, pakaian, pendidikan, keagamaan dan perubatan.

Cinta Monyet

Ianya adalah suatu keperluan dan hukumnya adalah wajib buat setiap suami untuk menyediakan nafkah zahir dan batin secukupnya kepada isteri.

Walau bagaimanapun nafkah tidaklah bersifat mutlak kerana setiap orang tidak sama kemampuannya.

Ada yang lebih berkemampuan untuk menyediakan kesemua keperluan dan ada juga yang sebaliknya. Apa yang penting adalah suami memberikan komitmen dan menjalankan tanggungjawab tersebut dengan sebaik mungkin dengan kadar yang memberi keselesaan kepada isteri, bukannya kemewahan atau pembaziran yang melampau.

Yang peliknya, pada masa kini, ada satu trend merepek ini iaitu 'nafkah couple' dalam kalangan pasangan muda baru bercinta

Konsep nafkah couple atau kapel ini sama sahaja seperti nafkah suami isteri, yang mana akan diberi setiap bulan dan mengikut kemampuan.

Yang membezakannya adalah nafkah kapel ini untuk pasangan kekasih yang belum lepas lafaz akad nikah, maka tiada ikatan yang sah pun.

Tular beberapa screenshot perbualan tentang nafkah kapel di laman Twitter.

Nafkah Couple
Nafkah Couple
Nafkah Couple
Nafkah Couple

Sudah menjadi lumrah media sosial, setiap kali tertularnya perkara baru, pasti akan ada netizen yang mengecam.

Kecam Nafkah Couple

Tidak kurang juga yang gadis-gadis yang mula meminta nafkah kapel dari boyfriend masing-masing. Yang mencari boyfriend pun ada sebab nak nafkah kapel!

Kecam Nafkah Couple

Sebenarnya tidak dapat dipastikan samada 'nafkah kapel' ini benar-benar wujud dan sudah menjadi trend atau sekadar gurauan dalam kalangan pasangan bercinta.

Tapi kalau betul, tolonglah stop. Merepeknya.

BACA INI JUGA:

sumber: says

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon