Thursday, March 01, 2018

Xperia XZ2 Smartphone Terbaik SONY Pernah Dihasilkan


Sekali imbas, Sony XZ2 masih lagi membawakan gaya dan rekabentuk yang tidak jauh bezanya berbanding model tahun-tahun sebelum ini walau bagaimanapun, Sony nampaknya lebih berpihak untuk memberi penekanan buat spesifikasi smartphone berbanding rekaannya.

Xperia XZ2 Smartphone Terbaik SONY Pernah Dihasilkan

Sony turut melancarkan smartphone terbaru mereka iaitu Sony XZ2 dan XZ2 Compact di MWC 2018 yang berlangsung di Barcelona

Melalui model terbaru ini, Sony berharap Sony XZ2 mampu menjadi model yang berpeluang buat syarikat yang semakin dilupakan di dalam arena smartphone ini menjadi pencabar terdekat buat jenama-jenama besar lain seperti Sony, Apple dan Samsung.

Spesifikasi

Xperia XZ2 Smartphone Terbaik SONY Pernah Dihasilkan

Dari segi spesifikasi, Sony XZ2 dikuasakan dengan processor Snapdragon 845 serta digandingkan bersama RAM 4 GB.

Melihat kepada processor yang digunakan, dijangkakan smartphone ini mempunyai kelajuan yang sama seperti Samsung Galaxy S9.

microSD

Slot microSD masih lagi dikekalkan membolehkan Sony XZ2 menampung sehingga 400GB ruang storan tambahan.

Apa yang membuatkan model ini tampil ini berbeza adalah penambahan Sony Xreality engine yang membolehkan video SD diubah kepada HDR sercara terus.

Teknologi yang sudah lama diimplemen di TV kini dibawakan pada smartphone.

Kamera

Xperia XZ2 Smartphone Terbaik SONY Pernah Dihasilkan

Seperti pada tahun lepas, Sony masih lagi menggunakan kamera 19-megapixel. Kebolehan untuk merakam video paparan 4K dengan teknologi HDR dan video slow-motion 960fps pada paparan 1080p antara yang membuatkan smartphone ini tampil berbeza berbanding pesaing.

Sony nampaknya mengambil pendekatan yang hampir sama seperti Google Pixel 2 dimana hanya menyertakan satu kamera dibahagian hadapan dan belakang smartphone ini.

Teknologi software yang ditawarkan membolehkan Sony XZ2 mengecam wajah untuk gambar potret seterusnya menghasilkan bokeh.

Harga Xperia XZ2

Setakat ini masih belum terdapat pengumuman harga daripada Sony Malaysia mengenai harga rasmi bagi Sony XZ2 dan XZ2 Compact.

Berdasarkan laporan tidak mustahil Malaysia bakal menjadi negara terawal yang mula menawarkan smartphone flagship ini buat para pengguna.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon