Friday, December 01, 2017

Kos Ganti Skrin iPhone X RM1,799 Kalau Rosak!


Dah beli iPhone X? Lebih baik jaga elok-elok dan jangan sesekali jatuhkan kerana kos untuk membaiki skrin bukannya murah. Menurut sumber dari Machines, kos untuk mengganti skrin baru iPhone generasi ke-10 boleh mencecah kos sehingga RM1,799!

Kos Ganti Skrin iPhone X RM1,799 Kalau Rosak!

Harga itu adalah RM1,000 lebih mahal berbanding kos untuk menggantikan skrin iPhone 8 dan RM900 lebih mahal daripada iPhone 8 Plus!

Mahal kan?

Tetapi, masih ada harapan buat pengguna iPhone X kerana pengedar rasmi produk Apple, Machines baru-baru ini melancarkan 'Machines Protection Plan (MPP)'

Berharga RM899, pelan yang dikemaskini itu tersedia secara eksklusif buat pelanggan yang membeli iPhone X di kedai Machines dan disokong oleh AON Malaysia sebagai broker insurans.

Kos Ganti Skrin iPhone X RM1,799 Kalau Rosak!

Dengan pelan itu, pelanggan akan menerima jaminan tambahan selama 1 tahun di atas Jaminan Waranti Apple 1 tahun.

MPP juga memperluaskan perlindungan kepada kerosakan tidak sengaja atau kebocoran cecair sepanjang tempoh perlindungan dua tahun.

Kos Ganti Skrin iPhone X RM1,799 Kalau Rosak!

Pelanggan iPhone X juga boleh mendapatkan sama ada satu penggantian skrin iPhone atau satu penggantian peranti penuh semasa tempoh liputan

Walaupun MPP merangkumi semua kos buruh yang dikaitkan dengan penggantian skrin, pelanggan masih perlu membayar yuran perkhidmatan tambahan untuk penggantian peranti penuh dan penggantian bateri.

Kos Ganti Skrin iPhone X RM1,799 Kalau Rosak!

Sebagai contoh, untuk penggantian peranti penuh iPhone X, pelanggan perlu membayar yuran perkhidmatan sebanyak RM499 di atas harga MPP iPhone X sebanyak RM899 - yang akan mencecah sehingga RM1,398.

Anda boleh layari laman web rasmi Machines untuk maklumat lanjut.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: 8 Fakta iPhone X Peminat Apple Patut Tahu

sumber: says

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon