Sunday, December 17, 2017

10 Makanan Terbaik Menjadi Lelaki Perkasa Diranjang!


Apa yang anda makan seharian sememangnya ada berkait rapat dengan tahap kesihatan, kecergasan dan prestasi seksual sewaktu melakukan hubungan badan bersama isteri. Ini kerana telah diakui makanan tertentu mampu merangsang kekuatan batin seorang lelaki menjadi lebih perkasa.

10 Makanan Terbaik Menjadi Lelaki Perkasa Diranjang!

Mari kita jengah apakah 10 jenis-jenis makanan tersebut.

1. Ikan

Makanan dari sumber laut seperti ikan kaya dengan Omega-3 iaitu sejenis asid lemak. Selain berupaya mempertingkatkan fungsi otak, sumber Vitamin B ini juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan membantu melancarkan peredaran darah di dalam badan.

2. Biji Bunga Matahari

Biji bunga matahari atau lebih mudah dikenali sebagai kuaci ini diperkaya dengan sumber Vitamin B1 yang dapat membantu meningkatkan tenaga lelaki ketika beraksi di ranjang.

Walau bagaimanapun, kuaci yang mudah terdapat di kedai-kedai runcit masih boleh diragui khasiatnya kerana mengandungi bahan pengawet.

3. Kekacang

Kekacang misalnya badam amat disyorkan kerana ianya mengandungi asid lemak dan Vitamin B3 yang berupaya untuk menggalakkan rembesan hormon testosterone yang penting dalam meningkatkan nafsu syahwat lelaki.

4. Buah Oren

Umum mengetahui khasiat buah oren kaya dengan khasiat Vitamin C yang baik untuk sistem imunisasi badan kita.

Pengambilan buah oren sebiji sehari adalah baik untuk melancarkan sistem peredaran darah sekaligus darah dapat dibekalkan secukupnya ke bahagian zakar bagi memudahkan ereksi berlaku.

5. Daun Saderi

Daun saderi mengandungi hormon ‘androsterone’ yang baik untuk stimulasi seks. Hormon ini dirembes lelaki sewaktu berpeluh dikatakan baik dan mampu untuk merangsang naluri seksual wanita.

Itu yang kadang-kadang kita dengar ada isteri yang suka tidur bawah ketiak suami padahal pada pandangan orang lain ianya busuk. Cuba cium ketiak suami anda. Sedap? Wangi?

6. Biji Labu

Biji labu merupakan sumber serat yang mengandungi elemen zink penting dalam pengeluaran hormon testosterone untuk kaum lelaki. Bagi wanita pula biji labu juga berperanan dalam mengekalkan ghairah seksual.

Antara manfaat-manfaat yang lainya ialah dapat menambahkan kekuatan, keinginan dan kesuburan dalam sistem pembiakan tubuh manusia.

7. Jeruk Kobis

Menerusi carian maklumat di internet, ada yang mengatakan tahap libido atau naluri seks lelaki akan meningkat selepas makan jeruk kobis ini.

8. Pisang

Selain enak dimakan, buah pisang sebenarnya merupakan sumber makanan yang bagus untuk membekalkan tenaga kepada tubuh badan manusia.

Pada kebiasaannya kita dapat melihat para atlit seperti pelumba basikal akan mengambil pisang dalam kuantiti banyak sebelum memasuki sesuatu pertandingan yang memerlukan tenaga tinggi.

Kajian menunjukkan bahawa pisang kaya dengan khasiat Vitamin B (riboflavin dan potassium) yang penting untuk pengeluaran hormon testosteron dan makanan pemberi tenaga.

9. Avokado

Avokado diperkayakan dengan tahap asid folik yang tinggi dimana ia berfungsi untuk membantu memproses protein secara metabolisme bagi menjadikan anda lebih bertenaga.

Selain dapat meningkatkan pengeluaran hormon lelaki, avokado yang mengandungi Vitamin B6 dan potassium ini juga baik untuk meningkatkan libido seks wanita.

10. Asparagus

Asparagus adalah sejenis sayuran berbatang kecil dari daerah timur Mediterranean mengandungi zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, niasin, vitamin A dan C.

Asparagus juga kaya dengan serat dan protein yang berupaya untuk memberikan lelaki kekuatan luar biasa semasa mengadakan aktiviti seksual.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: petuabahagia

1 comment

  1. InshaAllah akan mencari makanan itu SP...semua lelaki kena jaga kesihatan tau

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon