Tuesday, November 28, 2017

Misteri Mangsa Bunuh Merasuk Kakak Untuk Memberitahu Lokasi Mayat!


Suatu ketika dahulu, suatu kejadian misteri melingkari pembunuhan seorang gadis bernama Rafezah Razalie yang baru berusia 14 tahun.

Misteri Roh rasuk kakak
Gambar hiasan.

Kejadian pembunuhan penuh tragis ini berlaku di Kampung Lebu, Bentong, Pahang, pada senja 25 Februari 2001.

Pada waktu malam ketika kejadian, adik-beradik Rafezah mencarinya disekitar belukar tempat menunggu bas berhampiran kampung.

Ini kerana Rafezah yang menaiki bas ekspres dari Kuala Lumpur bersama guru dan kawan-kawannya, sudah berjanji akan turun disitu.

Tetapi, semasa kakaknya Razita, 16, datang menjemput, Rafezah tiada kelihatan. Malam itu ketika mereka sedang mencari Rafezah, tiba-tiba Razita 'dirasuk'.

Dalam keadaan tidak sedarkan diri, Razita memberitahu bahawa dia kesejukan dan meminta maaf kepada seluruh ahli keluarga kerana sebentar lagi dia akan pergi jauh.

Razita juga menceritakan bahawa dia telah dipukul, dipijak dan lehernya dipulas oleh seorang lelaki yang ditemui di warung berhampiran tempat menunggu bas tersebut.

Razita juga meminta supaya adik-beradik mencarinya disebuah bukit berhampiran. Selepas itu, Razita sedar kembali dan tidak tahu apa yang telah berlaku kepada dirinya.

Cukup pelik, operasi mencari yang dijalankan pagi esoknya telah menemui mayat Rafezah betul-betul ditempat yang dikatakan oleh Razita ketika dirasuk.

Mayat Rafezah ditemui tertiarap dan lebih pelik lagi, kecederaan parah yang dialaminya sama seperti yang diceritakan oleh Razita.

Bagaimana semua ini terjadi?

Menurut Razita, malam sebelum tidak sedarkan diri, dia terasa bahunya ditepuk dari belakang, diikuti dengan suara Rafezah memberi salam.

Yang peliknya, apabila Razita menoleh, dia melihat kelibat adiknya itu!

Sejurus selepas itulah dia tidak sedarkan diri dan suara yang keluar dari mulutnya sama dengan suara arwah Rafezah.

Malah, dia membahaskan dirinya sebagai 'Ebar' iaitu nama gelaran arwah adiknya. Misteri apa yang telah berlaku ini? Adakah Qarin atau halusinasi?

Untuk makluman anda, kejadian-kejadian misteri seperti ini banyak direkodkan berlaku diluar negara.

Kebanyakannya dalam kejadian pembunuhan dan hukuman mati terhadap seseorang yang mendakwa dirinya tidak bersalah.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA: Misteri Roh Pelajar Yang Tidak Tenteram

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon