Friday, September 29, 2017

Kontroversi Status Nikah Joy Revfa Dan Bekas Suami Sah Ikut Syarak!


Akhirnya, kontroversi status sah pernikahan Joy Revfa dan bekas suaminya terjawab apabila Mahkamah Tinggi Syariah di Shah Alam, Selangor mengesahkan status pernikahan usahawan kosmetik, Joy Revfa dengan bekas suami di Songkhla, Thailand, adalah SAH.

Joy Revfa

Meskipun ia berlangsung empat tahun lalu, namun Hakim Syarie, Salehan Yatim dalam keputusannya memperakui pernikahan tersebut adalah sah mengikut syarak.

Beliau berbuat demikian selepas berpuas hati dengan segala dokumen dan keterangan secara lisan mahupun hujah bertulis yang telah dikemukakan oleh kedua-dua belah pihak kepada mahkamah.

“Mahkamah mensabitkan bahawa pernikahan kamu berdua pada 10 Januari 2013 di Majlis Agama Islam Wilayah Songkla, Thailand, adalah sah mengikut hukum syarak,” katanya ketika membacakan penghakiman.

Ketika perbicaraan, Siti Arifah Amin atau lebih dikenali sebagai Joy Revfa diwakili peguam syarie, Aznor Suhaida Dollah.

Manakala Mohd Rayus (baca dayus) atau nama sebenarnya, Datuk Mohd Rayus Abdul Rahim pula dilaporkan hadir tanpa peguam.

Sebelum ini, dalam prosiding, saksi yang juga adik kepada Joy Revfa, Mohd Zarif, memaklumkan pada pihak mahkamah bahawa beliau mengetahui perkara tersebut.

Bagaimanapun, dia dilaporkan gagal menghadirkan diri berikutan mempunyai urusan kerja.

Sementara itu, menurut Aznor Suhaida pula, selepas ini pihaknya akan memfailkan pula permohonan perceraian pasangan tersebut dalam masa terdekat.

“Mahkamah mengesahkan pernikahan anak guam saya dengan bekas suaminya adalah sah dan langkah seterusnya adalah untuk memfailkan pengesahan penceraian mereka dalam masa terdekat,” ujarnya dipetik BH Online.

Difahamkan, Joy Revfa memfailkan permohonan pernikahan antara beliau dengan bekas suami sekitar 23 Ogos 2017 lalu.

Kesian Joy Revfa, dapat suami pun bodoh.

BACA INI JUGA:

sumber: mynewshub

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon