Friday, March 24, 2017

Malaysia Tangga Ke-42 Laporan Kegembiraan Dunia 2017


Menurut Laporan Kegembiraan Dunia 2016 yang diterbitkan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Malaysia berada di tangga ketiga paling gembira dalam kalangan negara Asia Tenggara lain, yang mana menyaksikan Singapura berada di tangga pertama, diikuti Thailand (ke-2).

Malaysia paling gembira

Laporan tersebut juga mendedahkan Malaysia berada di tangga ke-47 paling gembira di dunia dalam senarai 157 negara di seluruh dunia sebelum ini.

Sementara dalam senarai terbaharu Laporan Kegembiraan Dunia 2017, Malaysia berjaya memperbaharui kedudukan dalam ‘senarai kegembiraan’ dengan melonjak naik daripada kedudukan ke-47 kepada kedudukan ke-42 di dunia.

Apa yang membuatkan anda gembira?

Kegembiraan adalah perkara subjektif dan pastinya berbeza mengikut setiap individu, tetapi setiap makna gembira pastinya suatu perasaan yang akan membuatkan kita bermotivasi untuk meneruskan kehidupan seharian kita.

Secara tidak langsung, kegembiraan adalah matlamat asas bagi setiap orang dalam hidup – tanpa mengira bangsa, agama, jantina, umur, status ataupun pekerjaan.

Tetapi sejauh mana rakyat Malaysia gembira?

Walaupun seolah-olah banyak "masalah" yang kita luahkan, ternyata negara kita adalah antara kelompok yang lebih gembira berbanding beberapa negara maju lain di Asia seperti Jepun dan Korea Selatan.

Jadi, bergembiralah ya.

BACA INI JUGA:

sumber: mmgazette

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon