Tuesday, February 21, 2017

10 Selebriti Wanita Paling 'Panas' Indonesia 2017


Seperti kata pepatah Inggeris ‘sex sells’ (seks melariskan) kerana artis-artis ini mempertaruhkan keseksian serta tubuh badan yang menggiurkan untuk mendapat tempat di dalam industri hiburan Indonesia.

Meskipun merupakan negara yang mempunyai populasi Muslim terbesar di dunia, namun Indonesia tidak ‘sunyi’ daripada kisah-kisah 'panas' selebriti wanita mereka yang tidak segan-silu bergaya erotik sama ada di dalam media tempatan mahupun media antarabangsa.

Ini merupakan senarai 10 artis wanita paling seksi di Indonesia:

1. Indah Kalalo

Indah Kalalo

Indah Kalalo merupakan pelakon, pengacara dan model seksi yang terkenal dengan filem-filem dan sinetron seperti Pesan Dari Surga, Belahan Jiwa, Aku Bukan Aku, Taubat, Malin Kundang dan Miss Lina.

Indah sudah berkahwin dengan jejaka Australia bernama Ibrahim Justin Werner dan merupakan ibu kepada tiga orang anak iaitu Ayanna Rose Werner, Byron Benjamin Werner dan Tigerlily Grace Werner.

2. Aura Kasih

Aura Kasih

Sanny Aura Syahrani atau lebih dikenali di Indonesia sebagai Aura Kasih ini memulakan kariernya sebagai finalis dalam pertandingan ratu cantik Miss Indonesia 2007, sebelum terjun ke dunia nyanyian.

Keseksian Aura ini mungkin menyebabkan dia dikhabarkan menjadi pencetus keruntuhan rumahtangga Pasha Ungu dan isterinya serta Mike Lewis dan Tamara Bleszynski.

3. Farah Quinn

Farah Quinn

Farah Farhanah atau Farah Quinn merupakan chef selebriti Indonesia, pemilik restoran dan personaliti media yang popular dengan rancangan masakan.

Farah meminjam nama keluarga bekas suaminya yang berwarganegara Amerika Syarikat, Carson Quinn.

4. Sandra Dewi

Sandra Dewi

Monica Nicholle Sandra Dewi Gunawan Basri atau Sandra Dewi merupakan model dan pelakon Indonesia yang berbangsa Cina dan Jepun. Dia juga sering dipilih menjadi duta produk-produk tempatan dan Asia Tenggara.

Selain bergelar anak hiburan, Sandra Dewi yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Perhubungan daripada Universiti London ini juga memegang jawatan pengarah syarikat hartanah PT Paramount Land.

5. Dwi Putrantiwi

Dwi Putrantiwi

Dwi Putrantiwi ialah seorang aktres dan model dan mula mendpaat perhatian peminat menerusi filem seram Tali Pocong Perawan dan beberapa sinetron tempatan. Wanita berusia 33 tahun ini sudah menikah dengan vokalis kumpulan Tiket, Christian Baskara.

6. Julia Perez

Julia Perez

Julia Perez atau lebih popular sebagai Jupe merupakan aktres, penyanyi dangdut, model, DJ radio dan calon parti politik.

Sememangnya digelar simbol seks Indonesia oleh kerana gaya ‘berani mati’nya sama ada di atas pentas, di dalam kaca televisyen ataupun di muka depan majalah, khususnya majalah untuk lelaki seperti FHM dan Maxim.

Malah, Jupe pernah dicalonkan sebagai salah seorang daripada 100 Wanita Terseksi Dunia.

7. Sarah Azhari

Sarah Azhari

Sarah Azhari merupakan seorang pelakon serta model dan merupakan salah seorang daripada empat beradik Azhari iaitu Ayu Azhari, Ibra Azhari dan Rahma Azhari.

Kesemuanya berkecimpung dalam bidang seni. Sarah lebih dikenali sebagai model berbanding berlakon atau menyanyi.

Sarah sering mencetuskan kontroversi kerana gemar berpakaian ‘tidak cukup kain’ selain penyebaran gambar bogelnya beberapa tahun lalu.

8. Ratu Felisha

Ratu Felisha

Ratu Felisha memulakan kariernya sebagai model, sebelum terjun ke dunia sinetron. Namanya mulai dikenali ramai selepas gambar-gambarnya beraksi nakal di dalam majalah FHM.

Selepas membintangi beberapa buah sinetron, namanya mulai melambung apabila filemnya, Buruan Cium Gue mengundang kritikan orang ramai pada tahun 2004 lalu kerana dilihat sebagai memberi pengaruh yang buruk kepada belia.

9. Cynthiara Alona

Cynthiara Alona

Cynthiara Alona merupakan seorang model dan aktres. Dia memulakan kariernya ketika berusia 17 tahun dengan menjadi model dan bintang iklan sebuah produk bank. Dari situ namanya mulai menyinar sebagai model.

Kemudian dia terjun ke dalam dunia lakonan dengan membintangi filem Kutunggu Jandamu dan sinetron Cinta Jangan Buru-Buru bersama Nia Ramadhani dan Mike Lewis.

10. Tiara Lestari

Tiara Lestari

Tiara Ayu Lestari ialah seorang model wanita yang berjaya menembusi pasaran antarabangsa.

Namanya mula menjadi perbualan hangat di Indonesia pada tahun 2005 apabila perkhabaran mengenai Tiara bergambar dalam keadaan telanjang untuk majalah Playboy dan Penthouse tersebar.

BACA INI JUGA: Top 10 Janda Paling Hot Indonesia

Sumber: mynewshub

1 comment

  1. Julia Perez jak saya pernah dengar nama. Yang lain, tak kenal. Heheh.

    Jom exchange bloglist, http://lynk.my/w1cm

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon