May 12, 2016

Padah Selfie Berahi, Polis Wanita Dipecat!

Seorang polis wanita dipecat selepas tindakannya melakukan aksi selfie ‘berahi’ dengan hanya berseluar dalam sambil pakaian seragam polis, lalu memuatnaiknya di laman sosial.

Polis+Selfie+Berahi

Biro keselamatan awam melaporkan, wanita berkenaan yang tidak didedahkan identiti, bekerja sebagai polis bantuan di bandar Dandong wilayah Liaoning telah diberhentikan daripada jabatannya, setelah gambar selfienya itu tersebar luas di laman sosial Weibo.

“Setelah dimaklumkan mengenai gambar tersebut, kami telah mengambil tindakan segera dengan memecat anggota terbabit.

“Kami juga akan mengambil inisiatif untuk mempertingkatkan lagi disiplin dan undang-undang sedia ada agar hal seperti ini tidak akan berualang pada masa akan datang,” kata Biro tersebut.

Polis+Selfie+Berahi [2]

Gambar tersebut menerima pelbagai kritikan netizen akibat tidak menghormati institusi dan etika pakai seorang anggota polis.

Walau bagaimanapun, masih terdapat pihak yang mengatakan pihak polis telah mengambilkan tindakan yang begitu berat sehingga memecat polis muda terbabit.

“Perkara ini sudah menjadi normal, jika polis dengan mudah mengambil tindakan memecat anggota mereka, maka mungkin tidak akan ada lagi anggota polis yang baru,” kata seorang netizen.

BACA INI JUGA: Kenapa Bulu Kemaluan Wanita Perlu Dicukur?

Sumber: Shanghaiist/Mynewshub.cc

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon