Wednesday, May 25, 2016

Gambar ‘Hero Misteri’ Lawan Penjahat Dalam Komuter Viral!


Nilai kemanusiaan dan sifat baik hati sememangnya sudah sinonim dengan rakyat Malaysia. Begitulah dibuktikan dengan kejadian terbaru apabila seorang 'Hero Misteri' yang kami anggap sebagai hero dalam filem Tamil, bertarung dengan sekumpulan penjahat dan beliau menang!

Hero+misteri - Reena Peter.JPG
Gambar Hero Misteri.

Satu insiden yang menimpa wanita dikenali sebagai Reena Peter boleh dijadikan contoh, sememangnya wujud hero sebenar di dunia ini, apabila seorang lelaki yang prihatin terhadap keselamatan wanita meskipun tidak mengenali satu sama lain.

Reena menerusi status Facebooknya pada Sabtu lepas berkongsikan kisah ini. Tulisnya:

Reena Peter.png

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada lelaki ini kerana menyelamatkan saya dan anak perempuan.

“Petang tadi saya dan anak pergi ke Kuala Lumpur dengan menaiki KTM. Memandangkan hari Sabtu tak ramai orang menggunakan KTM. Kemudian datang satu kumpulan lelaki berniat tidak baik terhadap saya dan anak memandangkan tiada penumpang lain dalam koc kami. Mereka mengugut suruh serahkan wang dan telefon bimbit.

“Tiba-tiba lelaki ini muncul lantas berlawan dengan kumpulan ‘penyangak’ terbabit dan berjaya tumpaskan mereka. Dalam keadaan trauma saya dan anak tak sempat bertanyakan nama dan mengucapkan terima kasih kepada ‘hero’ kami ini.

“Mujurlah anak sempat ambil gambarnya. Jika sesiapa mengenali beliau, tolong sampaikan padanya saya dan anak perempuan ucapkan terima kasih.”

Sikap prihatin dan saling tolong menolong yang dipraktikkan lelaki ini harus dicontohi semua golongan masyarakat.

Boleh dikatakan, inilah hero sebenar kerana beliau tidak takut mempertaruhkan keselamatan sendiri demi orang lain yang memerlukan tanpa mengharap sebarang balasan.

Syabas diucapkan buat brader ini!

BACA INI JUGA: Jet Li, Lagenda Kung Fu Master

Sumber: Mynewshub.cc

3 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon