Thursday, March 10, 2016

Gadis 19 Tahun Dinobat Jutawan Termuda Di Dunia!


Alenxandra Andresen, gadis berusia 19 tahun dinobat jutawan paling muda di dunia selepas Forbes mengeluarkan senarai individu terkaya awal bulan ini.

Alenxandra Andresen

Kekayaan Alenxandra Andresen, 19, dianggarkan berjumlah $1.2 billion (RM 4.95 bilion) manakala kakaknya, Katharin yang berusia 20 tahun turut tersenarai individu termuda kedua terkaya dengan jumlah kekayaan yang sama

Alenxandra menduduki tempat ke 1,475 dalam senarai Forbes.

Memetik The Independent, pada tahun 2007, bapanya Johan H. Andresen memindahkan saham syarikat pelaburan milik keluarganya, Ferd Holding sebanyak 42 peratus kepada kedua remaja itu.

Walaupun pemilikan saham dipindahkan pada tahun 2007, pemilikan mereka hanya menjadi pengetahuan umum pada 2014 disebabkan oleh undang-undang cukai yang melindungi individu bawah umur.

Keluarga Andresen membina kekayaan sebagai pengeluar rokok terbesar Norway.

Syarikat ini telah diturunkan dari generasi ke generasi sehingga bapanya, Johan menjual saham syarikat itu.

Johan melabur dana ke dalam syarikat pelaburan swasta dipanggil Ferd Holdings dan memberikan anak-anak perempuannya setiap pegangan pemilikan 42.2 peratus.

Walaupun dibesarkan dalam kemewahan, kedua-dua remaja itu tetap mengamalkan cara hidup sederhana malah hanya memandu kereta terpakai.

BACA INI JUGA: Bethany Mota, Gadis Yang Menjadi Jutawan Kerana YouTube

Sumber: Sinarharian.com.my

2 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon