Jun 13, 2015

Kisah Benar Novel Yang Mencari Penulisnya!

Pada tahun 1973, pelakon terkenal Anthony Hopkins dipilih untuk membintangi filem yang diadaptasi daripada novel George Fiefer, The Girl From Petrovka.

Anthony Hopkins - The Girl From Petrovka

Bagi memudahkannya menjiwai watak, Anthony Hopkins cuba mencari novel tersebut di toko-toko buku sepanjang Charing Cross Road, London, tetapi gagal menemuinya.

Setelah kecewa dan letih berjalan berjam-jam lamanya, aktor tersebut pergi ke stesen kereta api bawah tanah di Leicester untuk pulang ke rumah. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat novel tersebut ada diatas kerusi stesen kereta api!

Dalam satu pertemuan antara Anthony Hopkins dan George Fiefer tidak lama kemudian, penulis tersebut memberitahu dia sendiri tidak memiliki walau senaskah pun novel yang ditulisnya itu.

Menurut George, naskah terakhir novelnya telah dipinjamkan kepada seorang kawan yang tinggal di London, malangnya telah dicuri semasa ditinggalkan dalam kereta.

Anthony Hopkins kemudiannya menunjukkan novel yang ditemuinya di stesen kereta api bawah tanah, yang kebetulan turut dibawa dalam pertemuan itu.

"Hei! Inilah novel saya yang hilang tu!" jerit George sambil menunjukkan nota-nota yang ditulisnya pada ruang kosong disetiap halaman novel berkenaan.

BACA INI JUGA: James Bond 007, Disebalik Jenama Hebat!

-SENTIASAPANAS.COM

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

2 comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon