Apr 4, 2015

Merungkai Misteri Kewujudan Planet Makhluk Asing

Neil Armstrong, angkasawan Amerika Syarikat, adalah manusia pertama yang menjejakkan kaki dipermukaan bulan.

Alien-Building

Peristiwa bersejarah ini berlaku pada 1969. Perjalanan ke bulan dan kedudukannya jika dibandingkan dengan keluasan kosmos, ibarat baru melangkah keluar bendul rumah.

Bagaimana pula dengan penerokaan ke planet-planet yang terdapat jauh di galaksi lain?

Apa yang pasti, ia tidak akan berlaku dalam masa terdekat atau dalam tempoh 100 tahun lagi pun!

Harapan kita untuk mendapat gambaran planet lain adalah mustahil buat masa ini. Disebabkan tidak ada teleskop yang dapat menjangkau jauh di angkasa lepas atau pesawat yang mampu mendarat di planet asing, satu-satunya maklumat yang kita perolehi datangnya daripada cerita-cerita saksi yang telah dibawa oleh makhluk asing ke planet mereka.

Mereka adalah manusia pertama yang telah sampai ke planet asing tetapi nama mereka tidak tercatat di dalam sejarah.

Salah satu aktiviti makhluk asing di Bumi ialah membawa manusia ke planet mereka. Manusia yang dibawa ke sana terdiri daripada dua kategori.

Pertama, untuk agenda tertentu di planet mereka dan manusia ini tidak dipulangkan semula ke bumi. Kedua, ialah manusia yang dibawa untuk ditunjukkan planet asal mereka.

Bagi yang berada dalam kumpulan kedua ini, mereka akan dikembalikan selepas ekspedisi tamat. Biasanya, ia memakan masa antara 30 minit hingga satu jam sahaja.

Perlu diingat, makhluk asing daripada pelbagai spesis dan pelbagai planet terlibat dalam urusan membawa manusia ke planet asing. Jadi, gambaran yang diberikan mereka adalah berbeza-beza.

Sebelum manusia dibawa ke planet asing, mereka akan diperiksa tahap kesihatan terlebih dahulu. Selepas dipilih, pelbagai proses dilakukan ke atas mereka seperti disapu seluruh badan dengan sejenis cecair, disuruh berbaring di dalam bekas dan sebagainya.

Tetapi, ramai juga saksi yang tidak perlu melalui proses tersebut. Ini semua bergantung kepada jenis pesawat UFO dan kecanggihannya.

Ada juga saksi yang melaporkan mereka melihat mayat manusia di dalam pesawat UFO. Mungkin mereka telah mati disebabkan badan mereka tidak dapat menahan tekanan penerbangan di angkasa lepas.

Sembilan puluh peratus daripada makhluk asing mengamalkan protokol yang sama apabila berhadapan dengan manusia.

Pertama, mereka mententeramkan manusia agar jangan berasa takut atau cemas. Mereka meyakinkan manusia yang mereka tidak akan mencederakan saksi. Selepas itu mereka akan menjemput saksi untuk mengikut mereka ke dalam pesawat UFO untuk terbang ke planet asal mereka.

Jika saksi menolak jemputan tersebut, mereka akan beredar dari situ. Jika saksi bersetuju, mereka akan dibawa dibawa masuk ke dalam UFO. Tidak ada paksaan yang digunakan.

Sebagai contoh, satu insiden yang berlaku pada November 1975 di Tebedu, Sarawak, sebuah UFO telah mendarat berdekatan sebuah rumah seorang peniaga. Dua entiti makhluk asing yang keluar daripada pesawat tersebut telah menjemput dengan baik saksi terbabit untuk mengikut mereka. Bila saksi menolak pelawaan mereka, kedua-dua makhluk itu tidak berkata apa-apa dan beredar dari situ. Situasi yang serupa berlaku di seluruh dunia.

Akan tetapi terdapat 10 peratus lagi jenis makhluk asing yang tidak mengikut protokol ini. Mereka tidak akan berbicara dengan saksi. Mereka terus tangkap dan menarik saksi yang menjerit meminta tolong. Biasanya sedikit sahaja manusia yang berjumpa dengan makhluk asing dalam kumpulan ini kembali semula ke dunia.

Terdapat tidak kurang dari 277 insiden berlaku di mana saksi dari pelbagai pelosok dunia telah dibawa menaiki UFO ke angkasa lepas. Daripada jumlah ini, 122 orang telah dibawa ke planet asing, 83 orang hanya terbang di angkasa tanpa mendarat, 32 kes dibawa ke sebuah stesen angkasa atau kapal induk UFO. Baki ekspedisi dalam UFO telah dibawa ke bulan, planet-planet dalam sistem suria dan sebagainya.

Daripada kes manusia yang mendarat di planet asing, apa yang menarik adalah, mereka bercakap perkara yang sama iaitu udara di sana sangat bersih, nyaman dan kaya dengan oksigen.

Saksi-saksi ini tidak kenal diantara satu sama lain dan tidak tahu cerita masing-masing. Tetapi bila dianalisis cerita mereka, apa yang mereka dapati di planet asing terbabit adalah situasi yang serupa iaitu ada kelebihan oksigen. Keadaan sebegini tidak terdapat di Bumi.

Selain dari planet yang segar seperti diatas, ada juga saksi yang dibawa ke planet yang tandus seperti di Marikh. Mereka melaporkan melihat permukaan planet yang dipenuhi kawah seperti di permukaan bulan.

Ada planet yang dikatakan sangat panas, ada yang menyerupai padang pasir dan ada juga planet dimana saksi menghadapi masalah pernafasan. Ini kerana kurangnya oksigen di udara.

Bagi planet-planet jenis ini, penduduknya tidak tinggal di permukaan tetapi di bawah tanah atau di dalam gunung-ganang. Ini adalah untuk mengelak panas yang terik.

Walau bagaimanapun, ada juga saksi yang melaporkan mereka tidak melihat matahari dan cahaya di planet terbabit datang daripada sumber yang tidak diketahui.

Ada juga planet asing yang mempunyai matahari yang saiznya dua kali ganda lebih besar daripada matahari kita.

Ada sebuah planet asing yang mempunyai matahari berwarna biru. Ada juga planet yang mempunyai dua buah matahari.

Langit di planet asing adalah berbeza-beza, ada langit yang biru seperti di bumi, manakala ada langit yang gelap, berwarna ungu, berawan dan sebagainya.

BACA INI JUGA: Bagaimanakah Rupa Bangunan Di Planet Makhluk Asing?

-SENTIASAPANAS.COM

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

4 comments

Wow beruntung kalau di kembalikan semula ke bumi tapi kalau tidak? macam mana lah tu?. :)

ada orang kata makhluk asing ni menipu tapi kalau jumpa makhluk asing yang baik baik tu nak juga ikut diaorang pergi planet diaorang tapi mesti hantar balik ke Bumi la. haha

sukar nak hadam cerita ini. tapi percaya bahawa adalah hidupan lain selain daripada manusia

Pasti ada makhluk lain yg hidup di alam semesta ni selain malaikat, jin, syaitan, haiwan, tumbuhan... mmg tak mustahil. Klu ada peluang mcm ni syaratnya kenalah dihantar balik ke bumi.. klu tak niaya juga tu huhu

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon