Mar 21, 2015

Kemaskini Percuma Untuk Windows Cetak Rompak!

Update percuma Microsoft Windows versi cetak rompak? Berita baik kepada anda yang menggunakan sistem operasi Windows bukan original!

Windows 10

Microsoft tidak akan mengenakan sebarang syarat buat pengguna sistem operasi cetak rompak yang ingin menaik taraf kepada Windows 10.

Pengguna Windows 8.1 dan 7 masih boleh melakukan kemas kini secara percuma apabila Windows 10 dijangka memasuki pasaran musim panas akan datang.

Apakah logik di sebalik tindakan Microsoft ini? Pertama sekali ia mengurangkan fragmentasi di kalangan pengguna.

Strategi ini sama seperti strategi sistem operasi peranti pintar yang memberikan kemas kini terbaru tanpa sebarang bayaran.

Dengan penggunaan satu sistem operasi secara menyeluruh, ia dapat menjimatkan kerja yang perlu dilakukan oleh Microsoft untuk memperbaiki kerentanan pada sistem operasi pelbagai versi.

Perkara ini juga dapat memastikan pengguna di sektor korporat untuk mengemaskini kesemua komputer Windows mereka kepada versi lebih selamat tanpa perlu memikirkan kos.

Namun, natijah kepada pengguna windows cetak rompak ini, Microsoft mengatakan walaupun pengguna versi cetak-rompak boleh dinaik taraf sistem operasi Windows 10 secara percuma, ia tidak akan mengubah status sistem operasi mereka kepada “sah”.

Perkara ini sekaligus akan membuatkan kekangan dilakukan, sebagai contoh menjadikan skrin menjadi gelap setiap sejam, dan mungkin tidak akan menerima kemaskini sekuriti semasa.

BACA INI JUGA: Mana Lebih Hebat, Tablet Windows Atau Android?

Sumber: Gizmodo.com

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon