Saturday, January 11, 2014

Remaja Obses Sanggup Kumpul 14,000 Batang Pensil!

Ketika kebanyakan remaja gemar menggumpul setem, syiling atau kunci, namun berbeza dengan Tushar Lakhanpal yang berusia 15 tahun.

Tushar Lakhanpal Pencil Collection

Dia suka mengumpul pensil dan setakat ini mempunyai 14,000 pencil dari 40 negara.

Salah satu daripada koleksi pensilnya ialah dia batang pensil kayu disalut emas, yang dibeli oleh ibu bapanya yang berharga £400, dipercayai pernah dimiliki dan digunakan oleh Ratu Elizabeth II.

Manakala pensil yang paling panjang dan terbesar pula adalah berukuran 8 kaki 3 inci dengan lebar 29 cm sementara pensil terkecil hanya 4 cm panjang.

(Baca: Penjara Yang Membenarkan Anak Dan Isteri Tinggal Bersama!)

Tushar sebelum ini sudah tersenarai dalam Indian Limca Book of Records dan kini dia mahu memecah rekod Guinness Book of Records.

“Saya masih mengumpul pensil dan yakin ia akan mencecah 15,000 tidak lama lagi.

“Rekod dalam Guinness Book of Records kini dipegang oleh Emilio Arenas dari Uruguay yang memiliki lebih 14,552 pensil dari 60 negara,’’ katanya.

Menurut Tushar, dia menghabiskan masa berjam-jam di internet untuk mencari pensil terbaik dan berbeza dengan pensil yang dijual di kedai biasa.

Selain itu, bapanya, Ashish Lakhanpal yang bekerja sebagai juruterbang juga membantu mendapatkan pensil tersebut ketika membuat penerbangan di luar negara.

[Sumber]

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.

#senarai bloglist hilang secara misteri. rakan blogger yang ada memasukkan blog ini dalam senarai bloglist, sila 'remove' blog ni ye. maaf diatas segala kesulitan.
EmoticonEmoticon