Wednesday, November 10, 2021

Remaja Terselamat Selepas Tiru Isyarat Tangan 'Dalam Bahaya' Di TikTok


Seorang remaja berusia 16 tahun yang dilaporkan hilang berjaya diselamatkan selepas dia menggunakan isyarat tangan yang tular di TikTok untuk menunjukkan bahawa dia berada dalam bahaya dan memerlukan bantuan.

Isyarat Bahaya

Remaja yang berasal dari Utara Carolina itu ditemui di Kentucky selepas seorang wanita yang sedang menaiki sebuah lagi kereta dihadapan terlihat isyarat tangan tersebut, bertindak menelefon polis.

Isyarat tangan tersebut - gabungan tiga gerakan tangan yang memberitahu bahawa ada "keganasan di rumah," "Saya perlukan bantuan," dan "keganasan rumah tangga" - telah tersebar di TikTok sebagai cara untuk membantu mangsa penderaan.

Menurut Pejabat Sheriff Daerah Laurel, penyiasat yang tiba di tempat kejadian mendapati pemandu, Herbert Brick berusia 61 tahun, memiliki gambar remaja itu sedang melakukan aksi seksual.

Remaja itu pertama kali dilaporkan hilang oleh ibu bapanya di Asheville, Utara Carolina.

Penyiasat mendapati bahawa Brick telah memandu bersama gadis itu ke Ohio, namun segera meninggalkan tempat itu apabila saudara maranya menyatakan kebimbangan mengenai usia remaja tersebut serta mendapat tahu bahawa dia telah dilaporkan hilang.

Brick kini ditahan kerana memenjara serta memiliki kandungan yang menunjukkan aktiviti seksual oleh kanak-kanak bawah umur, lapor Fox8.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon