Friday, April 30, 2021

Ustaz Abdul Somad Akhiri Zaman Duda, Nikahi Fatimah Az Zahra


Ustaz Abdul Somad (UAS) akhirnya selamat diijabkabulkan dengan pasangannya, gadis 19 tahun, Fatimah Az Zahra Salim Barabud, seorang lulusan sekolah pondok yang berasal dari Peterongan, Jombang di Jawa Timur.

UAS

Abdul Somad sebelum ini dikhabarkan mahu melangsungkan pernikahan pada Mei ini, namun secara mengejut, beliau memuat naik gambar pernikahannya dengan Fatimah di media sosial.

Menerusi Instagram peribadinya, Abdul Somad mencatatkan hantaran, "Pernikahan UAS pada 16 Ramadan 1442H bertepatan dengan 28 April 2021 pukul 16.30 WIB (waktu Indonesia Barat)."

Dalam gambar yang dimuat naik itu, Abdul Somad dan Fatimah mengenakan busana berwarna senada, selain ibu bapa Fatimah, Salim Sholeh Barabud, 52 dan Bibi Kulsum, 52, dilihat turut merakamkan gambar bersama.

Detik.com melaporkan, Abdul Somad menikahi Fatimah dengan mas kahwin 244 gram emas.

Sebelum ini isteri UAS menjadi tumpuan ramai berikutan masih muda dan jurang usia antara mereka cecah 25 tahun, dengan UAS bakal genap 44 tahun pada Mei 2021.

UAS pernah berkahwin dengan Mellya Juniarti pada 2008, namun bahtera perkahwinan itu kecundang pada tahun ke-11 dan pasangan berkenaan sah bercerai pada 3 Disember 2019.

Mereka dikurnia anak lelaki, Mizyan Hadziq Abdillah, selain UAS pernah juga dikhabarkan bernikah dengan selebriti media sosial yang berasal dari Korea, Ayana Jihye Moon.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
sumber: 1 | 2

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon