Friday, July 24, 2020

Apple 'Hapuskan' Palestin Dari Peta, Teruskan Sokongan Anda Kepada Zionis Dengan Membeli Jenama Hebat Ini!


Semua tahu negara Palestin adalah negara yang merdeka walaupun tanah mereka telah dirampas oleh negara Israel, kerana kedudukan negara ini diiktiraf oleh Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan 136 anggotanya, namun tidak bagi Amerika Syarikat yang menjadi pangkalan bagi jenama kesukaan anda, Apple dan Google.

GOOGLE APPLE REMOVE PALESTIN FROM MAPS

Menerusi penelitian pada aplikasi Google Maps, Palestin didapati telah lenyap sepenuhnya daripada Google Maps dan telah digantikan dengan negara haram Israel!

Nama Palestin tidak lagi terlihat sebaliknya serpihan daripada negara ini telah digantikan dengan Jerusalem yang merujuk kepada Baitulmaqdis dan Gaza.

Berdasarkan isu yang berlaku, netizen telah mendesak Google untuk meletakkan nama Palestin semula pada Google Maps.

Isu yang berlarutan ini sebenarnya pernah dijawab pihak Google dimana syarikat ini mengatakan bahawa nama Palestin tidak pernah tertera dalam Google Maps.

'Penghapusan' nama Palestin pada Google Maps mula dikesan selepas Presiden Israel, Benjamin Netanyahu berjanji untuk merampas beberapa wilayah di negara tersebut.

Selain Google Maps, Apple turut mengikut jejak langkah yang sama dengan tidak menyertakan nama Palestin pada Apple Maps.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon