Thursday, June 04, 2020

Menurut Kajian Wanita Lebih Bahagia Jika Pasangan Tidak Kacak!


Sebuah kajian yang dijalankan oleh Florida State University mendapati bahawa dalam sesebuah perhubungan yang berjaya, kebiasaannya pasangan wanita akan lebih cantik dan menawan daripada pasangan lelaki.

Pasangan Tidak Kacak
Gambar hiasan.

Dalam bahasa mudahnya, wanita akan lebih gembira dengan lelaki yang kurang kacak dan kurang menarik!

Dalam kajian yang melibatkan 113 pasangan yang baru sahaja berkahwin, hasil menunjukkan jika pasangan lelaki mendapati dia kurang kacak dan tidak menarik, lelaki tersebut akan berusaha dengan cara yang lain untuk menambat hati wanita.

Sebagai contoh, membersihkan rumah, berpakaian kemas dan pandai dalam mengambil hati pasangan.

Berbanding dengan lelaki kacak yang sesetengah daripada mereka hanya menggunakan paras rupa sahaja untuk menambat hati pasangan.

Malah, pasangan wanita juga merasakan mereka tidak perlu lagi bersaing dengan wanita lain untuk kelihatan cantik jika mempunyai pasangan yang kurang menarik.

Betul ke? Cuba periksa pasangan di sekeliling anda.

PASANGAN CURANG TIDAK SEMESTINYA DENGAN ORANG LEBIH CANTIK ATAU KACAK

Namun, sebenarnya banyak kes pasangan di luar sana yang curang dengan seseorang yang dianggap tidaklah "lebih baik" dari pasangan sahnya.

Malah ada juga yang curang dengan seseorang yang "lebih teruk" dari pasangan asal! Contohnya seperti seorang isteri curang dengan lelaki yang menganggur, sedangkan suaminya bergaji besar.

Ada juga suami yang curang dengan wanita yang lebih tua dan tidak bekerja, sedangkan isteri mereka lebih muda, cantik dan berkerjaya.

Jadi, anggapan yang mengatakan setiap orang hanya akan curang dengan orang yang lebih menarik dari pasangan masing-masing adalah tidak benar.

Sebuah kajian dari laman web Victoria Milan telah membuktikan perkara ini.

Laman web tersebut telah menyediakan perkhidmatan untuk orang yang sudah berkahwin, bagi mencari hubungan sulit "di luar" pernikahan mereka.

Victoria Milan kemudiannya telah melakukan polling terhadap 4,000 orang ahli laman webnya itu dan mendapati kebanyakan orang yang menggunakan perkhidmatan laman web tersebut menganggap isteri dan suami mereka JAUH lebih menarik daripada "kekasih gelap" mereka.

Menariknya, responden lelaki mengatakan selain penampilan, isteri mereka juga jauh lebih superior berbanding kekasih gelap mereka.

Hanya 30% responden lelaki yang memiliki kekasih gelap lebih muda dari isteri mereka. Manakala hanya seperempat dari para lelaki tersebut mengatakan "kekasih gelap" mereka lebih menarik dari pasangan asal.

Jadi, kenapa mereka curang? Responden lelaki ini mengaku mereka curang kerana "kekasih gelap" mereka lebih ghairah berbanding pasangan, malah lebih memberi perhatian dan mahu mendengar berbanding isteri mereka.

Sementara itu buat wanita pula, lebih dari setengah responden wanita mengatakan bahawa suami mereka jauh lebih tampan daripada kekasih gelap yang mereka pilih.

Namun, 50% dari mereka juga mengatakan kekasih gelap mereka memiliki badan yang lebih tegap berbanding si suami.

Tak jauh berbeza dari responden lelaki, responden wanita juga mengatakan kekasih gelap mereka adalah pendengar yang lebih baik, malah lebih passionate berbanding suami.

Ditambah lagi, 89.6% dari responden wanita mengatakan kekasih gelap mereka lebih bijak menghargai berbanding suami sendiri.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: 1 | 2

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon