Sunday, October 06, 2019

Kanser Sembuh Selepas Minum Daun Rerama Dan Durian Belanda!


Sebagai seorang wanita berpelajaran, di usia 30an, saya sudah mempunyai segala-gala yang diidamkan ramai orang. Wang, harta, perniagaan, semua saya ada. Pun begitu, saya leka dan terlupa bahawa wang bukanlah segala-galanya.

Daun Rerama Hijau
Daun Rerama Hijau.

Ketika itu saya terlalu mementingkan kerja sehingga tanpa sedar mengabaikan masa dengan keluarga, termasuk anak sendiri.

Saya tinggalkan anak tanpa rasa bersalah. Saya katakan apa yang saya lakukan adalah untuk masa depannya.

Hakikatnya, saya langsung tidak memberi ruang waktu untuk melihatnya membesar, mendengar cerita dan bermain bersamanya.

Kisah menakutkan bermula

Durian Belanda penawar kanser
Durian Belanda.

Segala-galanya bermula pada tahun 2014. Saya perasan perut saya buncit seperti hamil empat bulan. Saya sangka badan sudah berisi. Biasalah, kaum wanita sememangnya trauma dengan perkataan gemuk dan buncit.

Saya pergi menjalani rawatan untuk mengempiskan perut ditempat-tempat ternama. Wang habis ratusan ribu, tapi saya tak kisah namun, semua rawatan itu tidak berkesan. Perut saya masih buncit.

Saya cuba pula rawatan alternatif dengan berubat kampung, berurut, dikatakan rahim saya turun. Ada pula yang kata saya kena buatan orang.

Dipendekkan cerita, saya berjumpa doktor. Hasil pemeriksaan, didapati ada cyst dalam rahim saya. Tak sangka ada ketumbuhan dalam rahim, sedangkan selama ini saya sangka saya sihat.

Lalu saya menjalani pembedahan. Doktor keluarkan tiga ketulan cyst yang berukuran 12, 11 dan sembilan sentimeter.

Apabila hasil analisis spesimen ketulan dari rahim saya diberitahu, terasa dunia seakan berakhir apabila saya disahkan menghidap kanser ovari tahap dua.

Saya terpempan. Sangat sukar hendak percaya. Bagaimana saya boleh ada kanser?

Berita itu membuat saya hilang keyakinan. Semangat terbang melayang Emosi terganggu. Yang ada dalam kepala, saya akan mati.

Saya bernasib baik kerana dapat berjumpa dengan Tuan Guru Datuk Haron Din (Allahyarham). Atas nasihat Tuan Guru, saya bangkit dengan semangat baru.

Saya mulakan rawatan sehingga pergi ke negara China untuk menjalani rawatan radioterapi.

Jus Pelik

Datuk Shareen Al-Mansor Wad
Datuk Shareen Al-Mansor ketika di Wad.

Ketika itu, seorang lelaki Jepun berusia datang menemui saya. Dia bawa botol kecil berisi cecair seperti jus. Dia tahu saya menghidap kanser dan minta saya minum jus itu.

Mulanya saya tidak endahkan. Saya fikir setelah melakukan rawatan moden dan terkini, mengapa saya perlu minum jus yang dibawanya pula.

Namun, bila lelaki Jepun itu bertemu saya, dia menceritakan kisah isterinya yang meninggal dunia akibat kanser. Disebabkan itulah dia berusaha mencari penawar.

Selepas itu barulah saya terbuka hati untuk minum jus yang disyorkannya setiap hari. Dalam masa yang sama saya teruskan rawatan hospital.

Beberapa bulan kemudian iaitu pada bulan April 2016, saya ditahan dalam wad kerana demam. Tetapi saya hairan kerana bukan seorang, tetapi beberapa orang doktor datang membuat pemeriksaan.

Saya sangka keadaan kanser saya semakin teruk. Mungkin sudah merebak lebih jauh. Saya sudah bersedia dengan berita yang akan diberitahu doktor ketika itu.

Tapi rupa-rupanya doktor-doktor itu terkejut kerana hasil pemeriksaan mereka mendapati sel kanser saya sudah tiada. KOSONG!

Saya bagaikan tidak percaya. Saya buat beberapa lagi pemeriksaan susulan. Benar, sel kanser sudah tiada. Saya disahkan bebas daripada kanser selepas dua tahun bertarung.

Rahsia Jus

Datuk Shareen sembuh dari kanser

Kali ini saya pergi mencari lelaki Jepun itu. Saya tanya jus apa yang diberinya hinggakan sel kanser saya 'tidur' dan hilang.

Dia jelaskan jus yang diberinya adalah ekstrak DAUN RERAMA dan DURIAN BELANDA!

Fungsi utamanya adalah untuk mencegah sel-sel kanser atau sel ketumbuhan dalam badan daripada berkembang biak, sekali gus mematikan pergerakan sel-sel 'jahat' itu.

nota editor: Saya dalam kisah diatas ialah Datuk Shareen Al-Mansor, bekas pesakit kanser ovari yang kini banyak memberi ceramah untuk para pesakit kanser. Beliau turut menghasilkan jus rerama beliau sendiri.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon