Thursday, July 04, 2019

Gara-gara Wajah Mirip Messi, 23 Wanita Mengadu Ditiduri


Dua tahun lalu, nasib Reza Parastesh berubah gara-gara gambarnya tular. Dia ialah seorang lelaki dari Iran yang kebetulan memiliki wajah mirip pemain bola sepak handalan dunia dan penyerang kontroversi Argentina, Lionel Messi.

Wajah Mirip Messi
Reza Parastesh.

Reza Paratesh diminta bapanya untuk bergambar bersama jersi Barcelona bernombor 10, sama seperti yang dikenakan pemain terbabit.

Dengan penampilan yang hampir sama, dia bergaya dengan aksi yang pernah dilakukan Messi, hasilnya 'ketampanan' Reza Paratesh segera mencuri perhatian ramai dan bermulalah langkah panjang untuk lelaki digelar Messi Celup itu.

Untuk membolehkan dia tampil selayaknya sebagai Messi, Reza Paratesh menyimpan jambang dan memotong rambut seperti dilakukan Messi.

Dengan kelebihan itu, dia menjadi penggoda ramai wanita di Iran dan setakat ini sekurang-kurangnya ada 23 wanita mengadu ditiduri Paratesh.

Semua wanita terbabit 'cair' gara-gara wajahnya yang saling tak tumpah dengan Messi cuma bezanya, Messi lincah beraksi di gelanggang bola sepak, manakala Reza Paratesh licik di gelanggang lain.

Dua tahun lalu, Reza Paratesh pernah ditangkap polis atas dakwaan mengganggu ketenteraman awam.

Wajah Mirip Ronaldo
Reza Alireza Lou.

Selain Reza Paratesh, Iran juga memiliki seorang lagi lelaki mirip pemain bola sepak handalan dunia, iaitu Cristiano Ronaldo.

Sensasi Reza Alireza Lou itu dikesan apabila agensi berita AFP merakam gambarnya semasa mengundi dalam pilihran raya umum negara terbabit pada 19 Mei 2017.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: malaysiakini


Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon