Ahad, Mei 19, 2019

Wanita Kongsi Pengalaman Anak Nampak 'Kakak' Ketika Bermalam Di Hutan


Loading...

Pastinya ada ujian getir buat para pendaki lagi-lagi yang suka membawa bersama anak bermalam di dalam hutan pergunungan apatah lagi saat berdepan gelap malam, debaran mistik yang boleh terlihat oleh hijab pandangan anak yang mulus hatinya.

Nampak Hantu

Inilah yang dilalui Nour Seedah yang berkhemah dalam hutan di Thailand bersama suami dan anak kecilnya ketika Allah membuka hijab mata anak ini untuk melihat ‘kakak’ yang mahu masuk ke dalam khemah mereka.

Namun, niat tiga beranak ini sekadar mahu melihat kebesaran Ilahi yang terbentang luas di hadapan mata. Penuh debaran pengalaman ‘mahal’ itu.

Cuma baru-baru ini saja hati Nour Seedah tergerak untuk berkongsi cerita. (Kami sunting dan kongsikan buat semua pembaca).

‘KAKAK’ NAK MASUK KHEMAH TIGA BERANAK DI HUTAN, THAILAND

Masa tu baru pertama kali Ayesha tidur dalam hutan. Berdebor juga. Kat Thailand pulak tu.

Teringat pula cerita Nang Nak Masa malam pertama tidur di sini. Mestilah ada kejadian mistik.

Masa malam tu Ayesha tanya dengan onde (bonda). Masa tu tengah lepak luar khemah. “Onde kenapa kakak tu tak masuk dalam rumah kita (khemah)?”

Mau tak meremang bulu roma. Hahaha. disebabkan onde tak nak tunjuk takut depan anak, Onde pun cakaplah, “Oh! Akak tu rumah dia di tempat lain, jangan bagi dia masuk sebab dunia dia berbeza dengan kita.”

Ayesha jawab, “Tapi onde dia nak masuk la, kesian dia kat luar sorang-sorang.” Onde terus seram.

BACA DOA NABI SULAIMAN DAN DOA PELINDUNG DIRI

Nampak Hantu Hutan

Lepas tu onde bacalah doa nabi Sulaiman dan pelbagai doa pelindung diri sambil cakap, “Wahai makhluk Allah, anak aku tak nak berkawan dengan kau. Dia manusia, kau jin. Tak sesuai berkawan. Lagipun niat kami nak tengok kebesaran Allah SWT bukan nak ganggu kau. Kami berniat baik untuk ziarah, bermusafir.”

Entahlah tak tau tetiba macam meremang bulu roma lepas cakap macam tu.

Tiba-tiba Ayesha cakap, “Onde, kawan dah takdelah kat pokok tu.”

Fuhh legaaa. Atas izin Allah SWT “dia tak jadi ganggu” Nauzubilahiminzalik.

Yang penting jangan terlalu takut dengan makhluk halus dan jangan terlalu berani. Bersederhanalah.

Semoga Acap dijumpai dan dikuatkan semangat untuk melawan anasir jahat. Allahumma amiin ya mujib.

Nota: Keluarga ini turut berkhemah dengan kumpulan keluarga yang lain termasuk kakak ipar dan anak buah mereka.

Wallahu a'lam.

BACA INI JUGA:

sumber: mw

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon