Monday, April 08, 2019

Cuckoo Pressure Multi Cooker Pilihan Terbaik Di Malaysia


Pada zaman moden yang sangat pantas dan mementingkan masa ini, Pressure Multi Cooker adalah pilihan terbaik paling bagus kerana cara penggunaannya sangat mudah dan amatlah menyenangkan bagi golongan suri rumah untuk menyiapkan kerja-kerja memasak di dapur tanpa perlu terkejar-kejar dengan masa melayan keluarga.

Cuckoo RED M10

Bayangkan dengan penggunaan Pressure Multi Cooker di dapur, sama la seperti anda ada seorang pembantu yang menolong menyiapkan segala tugas memasak untuk santapan seisi keluarga.

Nak minta tolong suami dan anak-anak memasak pun boleh sebab cara guna Pressure Multi Cooker sangatlah mudah. Cuma tekan butang ON. Semua kerja beres tanpa masalah.

Juga, tak siapa pun mampu menafikan, memasak untuk majlis dan kenduri pun senang. Masa raya lagi la khidmat Pressure Multi Cooker amat diperlukan. Saat melayan tetamu, tukang masak automatik anda sedia membantu.

Ketahui Terlebih Dahulu, Apa Itu Multi Pressure Cooker?

Multi Cooker Pressure adalah peralatan dapur yang dicipta khas dengan injap yang secara automatik akan memasak untuk anda hanya dengan menekan butang ON dan pelbagai jenis kawalan bergantung kepada model pembuatan.

Kebanyakan Multi Cooker Pressure mempunyai pemasa supaya anda boleh menetapkan peralatan ini untuk "memasak", contohnya; sejam sebelum anda pulang ke rumah, menjadikannya peralatan dapur yang sangat cekap untuk ibu bapa atau orang yang sibuk.

Memasak Pelbagai Jenis Masakan

Apabila menggunakan Pressure Multi Cooker, anda boleh memasak hampir semua jenis menu dan resepi dalam satu periuk nasi, termasuklah nugget dan keropok lekor. Malah, tanpa perlu berhadapan dengan masalah bahaya penggunaan minyak masak berulang-kali. Sihat, murah dan jimat.

Hari ini, terdapat banyak pilihan perkakasan dapur Pressure Multi Cooker yang memudahkan dan cepat bagi orang sibuk yang mempunyai sedikit masa untuk membuat makanan yang sihat, kreatif dan berkhasiat.

Pressure Multi Cooker adalah beberapa pilihan yang paling popular untuk membantu anda memasak dengan gaya hidup yang sibuk.

Jika anda bingung mengenai perbezaan antara peralatan ini, atau ingin mengetahui pilihan mana yang terbaik, Pressure Multi Cooker jenama apa yang bagus? Apa pilihan terbaik yang ada di Malaysia? Teruskan membaca.

Cuckoo Pressure Multi Cooker Red M10

Fungsi Cuckoo RED M10

Sudah pastinya, salah satu jenama terbaik dengan teknologi memasak yang sangat canggih adalah, Cuckoo Pressure Multi Cooker Red M10.

Antara Resepi Hidangan Yang Boleh Di Masak Menggunakan Cuckoo Pressure Multi Cooker Red M10 Adalah:
  • Masak Nasi Beriyani Kambing dengan Multi Cooker Red M10 dalam masa 30 minit sahaja.
  • Masak Siakap Stim Limau dengan Multi Cooker Red M10 dalam masa 15 minit sahaja.
  • Masak Kari Ayam menggunakan Multi Cooker Red M10 dalam masa 30 minit sahaja.
  • Masak Dodol Yang Lembut Dan Enak dengan Multi Cooker Red M10 dalam masa 30 minit sahaja.
  • Masak Mee Goreng Mamak Yang Enak dengan Cuckoo Multi Cooker Red M10 dalam masa 15 Minit sahaja.
  • Masak Rendang Ayam Dengan Cuckoo Pressure Multi Cooker Red M10 dalam masa 30 minit sahaja.
  • Buat Air Soya Homemade dengan menggunakan Cuckoo Pressure Multi Cooker Red M10.
  • Masak bubur kacang hijau dalam masa 25 minit sahaja. Tak perlu rendam, akan terus masak dan kembang dalam periuk.

Bukan setakat itu, malah banyak lagi.

Anda juga tidak perlu risau kerana Cuckoo Pressure Multi Cooker Red M10 bukan sahaja tidak berkerak, tidak akan berkarat, malah tidak akan meletup seperti jenama murah yang lain.

Kami sediakan review secara ringkas 5 Kelebihan Cuckoo Pressure Multi Cooker RED M10

1. Auto Steam Release

Jika anda menggunakan Multicooker biasa, tombol yang boleh dipusing-pusingkan diguna untuk release steam secara manual.

Tetapi, Multicooker Cuckoo sebaliknya menggunakan sistem hebat auto steam release, di mana anda tidak perlu menjenguk pun ke dapur untuk menukar tombol untuk melepaskan stim secara manual.

Anda tidak akan diganggu ketika menonton drama kegemaran ketika memasak. Semuanya secara automatik. Macam ada pembantu rumah kan. Tinggal hidang je.

2. Hydrolic Soft Lid Opening

Anda juga tidak perlu menggunakan sarung tangan untuk membuka periuk. Cuma klik butang, click to open, dan langsung tiada masalah air menitik.

3. Non Stock Safe Coat Pot

Yang paling PENTING apabila anda mahu membeli pressure cooker yang baharu, anda pastinya mahu peralatan yang tahan pada tekanan, tahan pada haba yang tinggi, tahan karat, tahan calar dan tahan lama.

Jangan kerana nak sekadar ada, terutamanya kerana harga dirasakan sangat murah, keselamatan diri dan keluarga anda gadaikan.

Tidak keterlaluan kalau kami katakan, multi pressure cooker Cuckoo yang disalut XWALL-DIAMOND adalah yang paling selamat, malah bahan ini dipatenkan!

4. Wide Led Screen With Voice

Anda pernah mendengar periuk nasi pandai menyanyi? Maksud kami bukannya berdesing, tapi lagu yang memang best dan menghiburkan.

Multicooker cuckoo ada menyediakan pilihan suara dalam 3 jenis bahasa iaitu english, korea dan chinese, akan menghiburkan anda sebaik butang on ditekan. Menarik kan. Hati pun senang.

Skrin mode yang luas juga dicipta untuk memudahkan anda, dengan RED-M10 ada 12 mode pilihan masakan.

5. Auto Steam Cleaning

Setiap kali selepas memasak, sudah pasti multicooker anda perlu dibersihkan dari kotoran dan minyak yang melekat. Sangat leceh dan membosankan.

Untuk multicooker biasa, anda perlu merendamnya dengan air panas untuk dicuci, perlu menggunakan sabun dan sebagainya.

Tapi, bagi multicooker pressure Cuckoo, anda hanya perlu tekan butang setting untuk mencuci nozzle steamer secara AUTOMATIC. Badan tak penat, hati pun senang.

Spesifikasi Red M10

Cuckoo Pressure Multi Cooker Review Pengguna

Periuk Red M10 Cuckoo yang memudahkan urusan memasak. Kita ni orang perempuan, lagi-lagi yang suri rumah mesti nakkan kerja kita menjadi lebih mudah. Yelah faham-faham saja, nak urus anak, urus kerja rumahtangga, dengan run bisnes online lagi.

Ada ke kat dunia ni orang yang nak bersusah payah nak buat semua start dari scratch? Dah ada benda yang memudahkan, kenapa perlu susah payah? Maaf ye over pulak haha..

Ok sekarang saya nak cerita tentang salah satu satu alat yang memudahkan urusan rumahtangga iaitu periuk Red M10.

Red M10 sebenarnya rice cooker tapi ada fungsi multicook. So, kalau nak masak nasi beriyani, nasi tomato, nasi lemak dan segala jenis nasi tu boleh sangat.

Bukan setakat nasi, menu-menu lain pun boleh. Salah satu kelebihan dia, nak masak apa-apa tak perlu pakai minyak pun.

Insya Allah dengan periuk M10 makanan yang kita masak lebih sihat. Menjimatkan masa, menjimatkan tenaga, menjimatkan minyak. Kenapa jimat masa? Sebab masa memasaknya singkat.

Dan kita boleh tinggal je bila makanan kita sedang dimasak. Sambil-sambil tu boleh buat kerja lain juga.

Kesimpulannya, tak payah pening-pening, tak payah tunggu lama duduk depan kuali tu. Bagi je Red M10 ni buat kerja dia. Dalam masa beberapa minit, dah siap!

-Puan Sabrina

DIMANA NAK BELI CUCKOO PRESSURE MULTI COOKER? BOLEH PERCAYA KE?

Harga Cuckoo RED M10

Mudah saja. Tuan/Puan boleh dapatkan dari Agen Sah Cuckoo dengan khidmat penghantaran dan pemasangan PERCUMA di seluruh Malaysia.

Kalau nak beli tunai, harganya cuma RM1,415.09 sahaja. Sangat berbaloi, lebih murah dari gaji pembantu rumah.

Tapi kalau rasa-rasa harga tu mahal sangat, boleh juga buat pembelian secara ansuran dengan harga bulanan serendah RM70 sahaja. Yuran pemprosesan cuma RM200. Tempoh bayaran adalah selama 24 bulan. Warranty 2 tahun. Khidmat nasihat percuma pula tu.

Hubungi Agen anda sekarang:

Jangan tunggu lama. Yang pasti, anda sudah jatuh cinta dengan Cuckoo Pressure Multi Cooker.

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon