Isnin, Ogos 27, 2018

Fathia Latiff Akui Merokok, Penat Hidup Hipokrit


Setelah agak lama mendiamkan diri, pelakon Fathia Latiff kembali menjadi buah mulut netizen apabila secara terbuka menghisap rokok ketika bersiaran langsung menerusi Instagram bersama rakan baiknya Zarina Anjoulie.

Fathia Latiff Merokok

Tindakannya itu mengundang kecaman netizen yang beranggapan kerana tidak sesuai dengan dirinya sebagai wanita bertudung.

Fathia menerusi Berita Harian mengatakan dia merasa terbeban hidup sebagai selebriti dan terpaksa berpura-pura dengan status dipegangnya itu.

Nak kutuk, caci, silakan!

Menurutnya, status selebriti dan dikenali ramai seolah mengongkong kemahuan dan kehendak dirinya bertinfak bebas tidak seperti orang lain.

Pun begitu, dia sedar peminat mahu dirinya berubah ke arah lebih baik namun dia juga manusia biasa, katanya lagi.

"Saya terbeban membawa status selebriti, malah nama Fathia Latiff itu seperti menyekat kehendak dan kemahuan diri. Saya tahu, orang luar mahu saya berubah menjadi baik, tetapi mereka lupa saya juga manusia biasa.

"Saya pernah cuba berubah, tetapi perasaan saya tidak tenteram apabila terpaksa bersikap hipokrit. Saya tidak mampu hidup berpura-pura. Penat rasanya hidup dalam penipuan.

"Hari ini, saya tidak mahu mempedulikan lagi cemuhan netizen. Selama mana mereka mahu mengutuk dan mencaci saya, silakan!"

Keluarga nasihat berhenti merokok

Tambah Fathia lagi, keluarganya sudah sedia maklum mengenai dirinya yang merokok dan selalu memberi nasihat kepadanya untuk menghentikan tabiat itu.

Namun, dia masih belum mampu berbuat demikian dan sedang berusaha menanganinya.

"Saya tidak malu mengakui, saya seorang perokok. Keluarga juga tahu saya merokok, malah sering menasihatkan saya supaya membuang tabiat buruk itu.

"Buat masa ini, saya masih belum mampu meninggalkan tabiat itu sepenuhnya, tetapi sedang berusaha mengurangkannya. Biarlah saya berhenti secara perlahan-lahan.

"Sebelum ini, apabila saya cuba berselindung, saya menjadi semakin memberontak. Saya tidak kisah jika ada yang anggap saya bukan gadis baik, asalkan saya tahu batasan hidup," katanya.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: bharian

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon