Khamis, Jun 07, 2018

Penjaga Gol Pura-pura Cedera Demi Rakan Sepasukan Berbuka Puasa


Ketua jurulatih Tunisia mengakui penjaga golnya berpura-pura cedera supaya rakan-rakan sepasukannya boleh berbuka puasa.

Penjaga Gol Pura-pura Cedera Demi Rakan Sepasukan Berbuka Puasa

Dalam dua perlawanan persahabatan bertemu Portugal dan Turki sempena persiapan Piala Dunia, Mouez Hassen berpura-pura cedera ketika aksi pada lewat petang dan menyedari sudah tiba waktu berbuka.

Menurut jurulatih, Nabil Maaloul taktik itu digunakan supaya semua pemainnya boleh berbuka puasa dengan minum sedikit air dan makan snek ketika Hassan menerima rawatan.

"Ini adalah strategi tertentu sahaja.

"Saya berbuat demikian kerana kami mempunyai ramai pemain yang berpuasa.

"Ia tidak berjalan lancar pada kali pertama (bertemu Portugal) kerana Mouez tidak faham apabila saya menyuruhnya berpura-pura jatuh bagi pegawai dan pemain berbuka puasa.

"Saya menyuruh Yassine Meriah, tetapi dia tidak faham.

"Namun pada perlawanan kedua semuanya nampak mudah dan faham," ujarnya kepada BBC.

De Gea Masih 'marah' Dengan PM Sepanyol

Penjaga Gol Pura-pura Cedera Demi Rakan Sepasukan Berbuka Puasa

Sementara itu, David de Gea bertindak 'menyimpan' tangannya dalam kocek seluar ketika rakan-rakan yang lain bertepuk tangan kepada Perdana Menteri Pedro Sanchez.

Tindakan penjaga gol itu jelas kelihatan malah wajahnya juga seperti tidak gembira ketika Sanchez membuat lawatan pasukan Sepanyol untuk ke Piala Dunia.

Ia berikutan De Gea masih bengang dengan kritikan pemimpin sosialis itu yang berkaitan serangan serangan seksual pada 2016.

Namun penjaga gol Manchester United itu tidak mengaku bersalah sehingga dibuktikan bersalah.

Ketika temubual dua tahun lalu, Sanchez memberitahu, "Saya tidak selesa dengan De Gea yang menjadi penjaga gol pasukan kebangsaan."

Namun, De Gea tetap berjabat tangan walaupun tidak melihat wajah Sanchez malah dia memandang dan senyum kepada rakan sepasukannya.

El Espanol menulis, "De Gea tidak tepuk tangan dan melayan Pedro Sanchez selepas dua tahun 'tuduhan' dia terlibat penderaan kana-kanak."

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Seorang blogger yang suka berkongsi ilmu untuk individu yang suka membaca.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon