Wednesday, June 13, 2018

'Fan BingBing Palsu' Pembedahan Plastik Paling Berjaya Di Dunia!


Ramai melakukan pembedahan plastik untuk menyerupai wajah atau penampilan idola masing-masing, tetapi tak ramai yang betul-betul berjaya.

'Fan BingBing Palsu' Pembedahan Plastik Paling Berjaya Di Dunia!

Salah satu kes melibatkan He Chengxi, seorang gadis yang berusaha keras menyerupai wajah aktres terkenal, Fan Bingbing dan akhirnya berjaya membuatkan orang ramai keliru.

Walaupun kini sedang dalam siasatan kerana mengelak cukai, Fan Bingbing kekal sebagai salah seorang selebriti terkenal di China.

Dia adalah seorang pelakon, produser, penyanyi dan ikon fesyen yang berjaya.

Penampilannya yang menarik telah menarik perhatian jutaan peminatnya di China dan luar negara, jadi tidak hairanlah ramai wanita ingin menjadi seperti dirinya.

Ramai yang telah mencuba, tetapi Chengxi, 23, adalah satu-satunya individu yang berjaya dan kini dia adalah bintang media sosial.

Dia dilaporkan membelanjakan ribuan ringgit untuk melakukan pembedahan kosmetik dalam tempoh lapan tahun dalam usaha menjadikan dirinya kelihatan seperti Bingbing.

Chengxi mula menjadi tajuk utama antarabangsa kerana persamaannya dengan Bingbing beberapa tahun lalu, selepas membuat persembahan di pertandingan nyanyian popular di China 'Super Girl'.

Ketika itu, juri dan penonton terpegun dan terkejut melihat wajahnya.

Walaupun tersingkir pada pusingan pertama, penganjur memberikannya 'wildcard' supaya dia dapat berada dalam program itu lebih lama lagi.

'Fan BingBing Palsu' Pembedahan Plastik Paling Berjaya Di Dunia!

Tindakan itu dianggap kontroversi pada masa itu, tetapi gadis berkenaan menjadi selebriti tidak lama kemudian.

Media di China mula melakukan penyelidikan mengenai Chengxi dan melaporkan bahawa dia telah menjalani pembedahan plastik selama lapan tahun untuk mengubah wajahnya menyerupai BingBing.

Sina menulis bahawa teman lelakinya bahkan membuka klinik pembedahan plastik sendiri untuk membantu Chengxi, walaupun maklumat tersebut belum disahkan.

Ia bagaimanapun bukan perkara besar kerana apa yang lebih penting klinik itu dilaporkan menjadi sangat popular selepas kejayaan Chengxi yang kini dianggap pakar dalam mengubah pelanggannya menjadi selebriti pujaan mereka.

Digelar 'Fan BingBing Palsu' oleh netizen di China, Chengxi benar-benar mengelirukan orang ramai.

Sukar untuk membezakan dirinya dengan Fan BingBing sebenar, termasuklah jurugambar AFP yang baru-baru ini menyiarkan gambar Chengxi dan melabelnya sebagai BingBing.

Foto itu diambil di festival filem Cannes di mana kedua-dua mereka hadir dan lelaki itu tidak dapat membezakan mereka.

Dengan lebih daripada 1.2 juta pengikut di Weibo, Chengxi adalah selebriti media sosial utama di China.

'Fan BingBing Palsu' Pembedahan Plastik Paling Berjaya Di Dunia!

Walaupun mendapat populariti kerana persamaan dengan BingBing, dia kini mahu diiktiraf kerana dirinya sendiri.

"Saya selalu beritahu mereka saya suka Fan Bingbing dan saya kelihatan seperti dia, tetapi saya bukan Fan Bingbing," katanya kepada Inkstone News.

"Di peringkat antarabangsa, saya harap orang melihat saya sebagai individu bebas."

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon