Sunday, April 01, 2018

Sambutan Festival Makanan Antarabangsa Pulau Pinang


Sambutan Festival Makanan Antarabangsa Pulau Pinang disambut setiap tahun bagi memberikan peluang kepada orang ramai menikmati minuman dan makanan yang enak disediakan oleh penjaja, vendor, kafe dan restoran terbaik di negeri ini dalam festival selama 16 hari.

Sambutan Festival Makanan Antarabangsa Pulau Pinang

Acara utama akan diadakan di Lebuh Pantai, Jalan Kelawai dan Batu Kawan bagi meraikan reputasi Pulau Pinang sebagai syurga makanan di Malaysia.

Terdapat tiga acara utama pada PIFF 2018 yang mewakili pelbagai aspek landskap kulinari Pulau Pinang seperti ‘Street Food Festival', 'Taste of Penang' and 'Food Truck Invasion'.

Street Food Festival merupakan penghormatan kepada penjaja luar biasa di negeri ini dan akan menampilkan hidangan makanan jalanan yang paling terkenal.

'Taste of Penang' pula akan menumpukan kepada makanan moden Pulau Pinang dengan kafe dan restoran terbaik menyediakan hidangan eksklusif mereka.

Selain tiga acara utama itu, terdapat juga satu siri acara sampingan dalam bentuk festival mini dan pengalaman menikmati hidangan istimewa yang akan diadakan di pelbagai lokasi sepanjang festival 16 hari itu.

PIFF dianjurkan oleh TLM Event dengan sokongan kerajaan negeri Pulau Pinang.

Maklumat lanjut mengenai acara itu, orang ramai boleh melayari laman web www.piff.com.my atau Facebook Penang International Food Festival.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: mstar

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon