Friday, December 22, 2017

Pengasas Bitcoin.com Jual Kesemua Bitcoin Miliknya!


Jangan terlalu gembira dengan nilai Bitcoin yang sedang naik mendadak ketika ini kerana pengasas bersama salah satu laman Bitcoin terbesar di dunia, Bitcoin.com telah menjual kesemua Bitcoin yang dimilikinya dan membuat kenyataan bahawa matawang kripto ini secara digitalnya ‘tidak berguna’.

Pengasas Bitcoin.com Jual Kesemua Bitcoin Miliknya!

Emil Oldenburg adalah chief technology officer (CTO) untuk Bitcoin.com menambah bahawa pelaburan dalam matawang kripto ini adalah pelaburan paling berisiko yang anda boleh lakukan.

Ramai ketika ini yang gelap mata apabila melihat nilai matawang ini yang naik mendadak dan mahu membuat pelaburan tanpa berfikir panjang.

Emil mempunyai sebab yang tersendiri kenapa beliau berbuat demikian.

“Kos untuk membuat pemindahan Bitcoin sangat mahal ketika ini. Jika saya menjual bitcoin ketika ini, setiap transaksi akan dikenakan cas USD50 (RM200+-) dan saya perlu menunggu sehingga 12 jam untuk transaksi ini berjaya. Bagi saya, ianya satu yang tidak dapat saya terima,” terang Emil.

Emil kini melabur dalam Bitcoin Cash selepas menjual kesemua Bitcoin miliknya.

Bitcoin.com selepas ini akan berhenti membangunkan servis baharu untuk network Bitcoin lama dan akan memfokuskan kepada matawang kripto baharu iaitu Bitcoin Cash.

Tidak pasti apa perbezaan antara Bitcoin dan Bitcoin Cash buat masa ini tetapi bagi Emil, Bitcoin Cash adalah penyelesaian untuk masalah yang beliau hadapi dan akan menjadi masa depan matawang kripto.

Tiada siapa yang tahu permainan pemain matawang kripto jadi, melaburlah di saluran yang betul jika anda mahu berjinak dengan Bitcoin.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

sumber: thevocket

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon