Thursday, October 05, 2017

Khasiat Herba Pokok Sarang Semut Merawat Kanser Dan Penyakit Berbahaya


Pokok herba Sarang Semut atau nama sainsnya Myrmecodia pendans, berasal dari Papua, dikatakan sangat mujarab untuk menyembuhkan pelbagai jenis penyakit termasuk semua jenis kanser, sakit jantung, rheumatism, stroke, ginjal, menambah air susu ibu, melancarkan peredaran darah dan memulihkan masalah seksual.

Herba sarang semut

Herba Sarang Semut kaya dengan bahan aktif antioksidan (Tokoferol dan Fenolik) dan mengandungi mineral penting seperti kalsium (Ca), natrium (Na), kalium (K), zink (Zn), ferum (Fe), fosforus (P) dan magnesium (Mg).

Sarang Semut juga mengandungi Flavanoid yang berguna sebagai antioksidan yang baik untuk mencegah dan membantu mengubati kanser, melindungi struktur sel, meningkatkan keberkesanan vitamin C, Anti-inflamasi dan sebagai antibiotik.

Khasiat Herba Sarang Semut

Di Papua, Sarang Semut terkenal sebagai Ramuan Natural Alami Herbal Sarang Semut (Myumeccodia) atau boleh disebut fira papua yang memang telah terbukti khasiatnya.
Ramuan Natural Alami Herbal Sarang Semut (Myumeccodia) Asli dari Papua Sarang semut adalah salah satu tumbuhan epyfit yang mana umbinya dihuni oleh semut, sehingga diberi nama sarang semut.

Sarang semut (Myumeccodia) menurut kajian ilmuan dunia ada 26 spesis.

Menurut Martin Heil dari jabatan Of bio organic chevistry–max plant–institute Jerman, sejak tahun 1960 herba Sarang Semut sudah menjadi wacana kajian.

Khasiatnya telah diuji dan terbukti satu–satunya tumbuhan penyembuh kanser dan tumor di dunia.

Ditemui di pedalaman (papua) pada awal Januari 2005, kesimpulan penyelidikan selepas dikaji dengan alat rontgen (sinar X) ternyata mengandungi flavonoida, glikosida, polifenol, antioksidan, vitamin, mineral dan asamfrominat.

Berikut adalah khasiat perubatan Herba sarang semut:

1. Pelbagai jenis kanser dan tumor seperti kanser otak, kanser hidung, kanser payudara, kanser liver, kanser paru–paru, kanser usus, kanser rahim, kanser kulit, kanser leukimia, kanser prostat.

2. Gangguan jantung.

3. Stroke ringan atau berat.

4. Menghilangkan lebam–lebam payudara.

5. Tuberkulosis (batuk kering) dan paru–paru.

6. Ambeien/buasir yang baru atau lama.

7. Migrain (sakit kepala sebelah).

8. Rematik.

9. Melancarkan dan meningkatkan Air Susu Ibu (ASI).

10. Melancarkan peredaran darah, pegal linu dan kesakitan otot.

11. Memperbaiki dan meningkatkan stamina tubuh.

12. Meningkatkan daya hidup.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Daun Ajaib Rerama Hijau Penawar Kanser Dan Penyakit Kronik!

sumber: jaguhteam

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon