Sunday, May 28, 2017

Jika Anda Beli RM400 Bitcoin Pada Tahun 2010, Nilainya Kini RM312 Juta!

Tahukah anda, jika anda pernah melabur USD100 (lebih kurang RM400) untuk cryptocurrency pada tahun 2010, nilainya kini mencecah lebih RM312 juta! Itulah realiti yang perlu anda terima tentang digital currency Bitcoin ini.

Bitcoin

Dalam jangka masa 7 tahun, nilai Bitcoin meningkat naik dari USD0.003 kepada USD2,389 dan sehingga hari ini pun, nilai bitcoin semakin meningkat dari hari ke hari.

Ramai pelabur kini menganggap bitcoin sebagai aset safe haven; di mana cryptocurrency ini bebas dari segala pengaruh geopolitik sesuatu negara.

Bitcoin boleh dikatakan sebagai network kewangan alternatif yang bersaing secara terus dengan industri bank dan kewangan konvensional.

Bitcoin mula kembali mendapat sambutan apabila semakin banyak pelabur dari Asia mula membuat pelaburan untuk cryptocurrency ini.

Jepun baru-baru ini telah meluluskan penggunaan Bitcoin ini sebagai legal currency. Jadi dagangan Bitcoin di Jepun kini semakin rancak.

Dengan peningkatan harga Bitcoin ini, ianya menolak laporan manistream media yang mengatakan pelaburan bitcoin ini adalah risky investment.

Menurut pengasas laman Gatecoin, Aurélien Menant beliau berpendapat yang nilai Bitcoin ini akan melebihi USD3,000 pada penghujung tahun ini.

Dalam tulisan Washington Post, “Kebanyakkan pelabur bersetuju peningkatan mendadak nilai matawang ini memang menarik tetapi ianya berkemungkinan sangat berisiko tinggi.”

Bitcoin memang nampak sangat too good to be true, tetapi adakah anda percaya dengan pelaburan matawang digital ini?

Atau anda lebih percaya kepada pasaran tukaran mata wang yang sedia ada?

What could go wrong kalau kita melabur dalam Bitcoin?

Itulah antara persoalan yang perlu dijawab terlebih dahulu sebelum membuat pelaburan Bitcoin ini.

BACA INI JUGA: 7 Sebab Untuk Melabur Dalam Bitcoin

sumber: thevocket

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon