Thursday, January 05, 2017

Samsung Lancar Galaxy A5 Dan Galaxy A7 Series Terbaru 2017


Samsung membuka tirai tahun baru 2017 dengan pelancaran telefon pintar terbaharu, Galaxy A Series 2017, telefon pintar kelas pertengahan dari Samsung.

Samsung Galaxy A5 & A7 (2017)

Galaxy A Series baharu itu diperkenalkan dalam dua varian iaitu Samsung Galaxy A5 dan Samsung Galaxy A7 yang masing-masing dijual pada harga runcit RM1,699 serta RM1,899.

Samsung Galaxy A5 dan Samsung Galaxy A7 merupakan edisi terbaharu dan ia akan melengkapi keperluan generasi abad baru yang sentiasa menginginkan kehidupan sosial yang aktif dan spontan.

Samsung pada julung-julung kali memperkenalkan Samsung Galaxy Siri A Series terbaharu yang tampil muda, trend terkini dan penuh bergaya demi memenuhi keghairahan generasi abad baru.

Sesiapa yang berminat untuk mendapatkannya bolehlah menempah telefon masing-masing bermula 6 Januari hingga 15 Januari. Tempahan boleh dilakukan melalui pengedar sah yang berdekatan.

Anda juga akan menerima set kepala Samsung Level U Pro percuma yang bernilai RM399 jika anda membuat tempahan dalam tempoh tersebut. Tempahan akan mula diedar pada 25 Januari 2017.

Pilihan Warna

Menariknya, Samsung Galaxy A5 dan Samsung Galaxy A7 didatangkan dengan pilihan warna 'Black Sky' serta 'Gold Sand'.

Siri baru Galaxy A kalis air

Kalis air

Mengenai keunikan reka bentuk Samsung Galaxy A Series terbaharu itu, ia menampilkan pelbagai manfaat utama termasuk kalis air dan debu (IP68) yang merupakan pertama dalam kelas seumpamanya.

Antaranya, kelengkapan IP68 yang bermakna kalis air dan debu jadi kalau setakat telefon anda basah ketika musim hujan, banjir ataupun mahu digunakan dalam kolam renang pun tidak akan mendatangkan masalah.

Samsung Galaxy A Series (2017) Telefon Samsung Pay Termurah Dalam Pasaran

Jika diamati helaian spesifikasi, Samsung Galaxy A Series terbaharu ini mempunyai ciri-ciri yang hampir sama kecuali pada saiz paparannya.

Samsung Galaxy A7 (2019) menampilkan paparan Super AMOLED beresolusi HD penuh bersaiz 5.7 inci. Samsung Galaxy A9 menggunakan panel paparan yang lebih kecil iaitu 5.2 inci daripada jenis Super AMOLED dengan resolusi HD penuh.

Bateri

Galaxy A7 (2017) yang lebih besar mempunyai bateri yang 3,600 mAh manakala Galaxy A (2017) menggunakan bateri sedikit kecil, pada 3,000 mAh. Kedua-duanya boleh dicas pantas.

RAM & Storan

Selain paparan dan kapasiti bateri, Samsung Galaxy A Series berkongsi komponen-komponen lain. Masing-masing menggunakan cip pemproses kuadteras 1.9 GHz dengan RAM 3 GB serta storan dalaman 32GB.

Kamera

Camera

Pada kamera, Samsung Galaxy A Series memiliki kemudahan kamera 16 megapiksel berserta lensa f1.9 yang mampu merakamkan imej dalam keadaan cahaya malap dan malam dengan baik.

Bukan itu sahaja, bagi memudahkan untuk merakam selfie, ia turut disertakan dengan butang kamera terapung pada skrin telefon serta bateri yang tahan lama.

Kemudian, satu lagi ciri yang wujud dalam peranti ini ialah kemudahan kamera yang mampu merakam dalam pencahayaan rendah. Syok untuk selfie pada waktu malam!

Samsung turut melengkapkan aplikasi kamera dengan penggunaan cahaya skrin, bagi mengambil gambar swafoto yang lebih cerah.

Selain itu, ia mampu menghasilkan kualiti video yang awesome jadi kepada kaki-kaki video yang kerap membuat penampilan secara langsung di Facebook, ia berita baik!

Skrin

Skrin Galaxy A Series (2017) menggunakan paparan Super AMOLED dan akan menyokong fungsi Paparan Sentiasa Hidup (Always On Display).

Ia boleh memaparkan pelbagai info seperti masa dan kalendar, tanpa perlu menghidupkan skrin, sekaligus menjimatkan masa dan tenaga.

Pembesar Suara

Satu perkara yang agak pelik, adalah pembesar suara yang terletak di sisi kanan telefon. Ia dipergunakan oleh Samsung dalam model Galaxy J7 Prime.

Tetapi ia mungkin lebih baik dari terletak di bawah, jika menonton skrin secara mendatar, bunyi akan kedengaran lebih rata dari atas, berbanding dari sebelah tepi sahaja.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:

-SENTIASAPANAS.COM

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon