Thursday, December 29, 2016

Khairuddin Cabar Muhyiddin Bersihkan Tuduhan Skandal Dengan Isteri Orang!


Isu penyingkiran Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin, sekaligus memecah rekod pegang jawatan paling singkat di dunia kini menyebabkan nama Tan Sri Muhyiddin Yassin pula terpalit sama.

Skandal

Ini selepas rakan baik Anina, yang juga bekas ahli PPBM dan pengasas Gerakan Selamatkan Malaysia, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mahu Presiden PPBM itu membersihkan namanya daripada sebarang tuduhan skandal.

Menurut bekas anggota UMNO itu, selaku presiden parti tersebut, Muhyiddin juga tidak seharusnya dikecualikan daripada membersihkan nama ekoran isu moral yang sedang tular membelenggu imej dirinya sejak sekian lama.

“Semua pihak jangan pandang remeh isu ini. PPBM mesti mengambil tindakan proaktif secara bernas mematikan serangan UMNO terhadap isu skandal ini pada musim pilihan raya umum kelak. Ini pasti berlaku,” katanya lagi.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan media hari ini sebagai mengulas isu ‘panas’ Anina yang disingkirkan secara dramatik daripada jawatan ketua sayap pergerakan wanita parti pembangkang terkecil itu pada Ahad.

Anina menerusi kenyataan kepada beberapa portal berita tempatan mendakwa bahawa dirinya dipecat daripada jawatan tersebut, namun dakwaan aneh itu dipertikaikan Ketua Penerangan PPBM, Datuk Kamarudin Md. Nor.

Mantan ahli UMNO itu berkata beliau sudah tanya Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dan setiausaha agung, Datuk Dr. Shahruddin Md. Salleh yang mengesahkan keputusan penyingkiran beliau tersebut.

“Jika Anina tidak dilantik disebabkan viral (tular) skandal seks beliau, ramai rakyat di peringkat akar umbi turut bertanya tentang kedudukan tuduhan kes Muhyiddin dengan isteri orang suatu masa dulu,” tegas Khairuddin.

Beliau seterusnya berkata, demi kebaikan kelangsungan hala tuju PPBM, presiden parti itu perlu membersihkan imej diri apatah lagi nama Muhyiddin disebut jelas dalam akuan bersumpah oleh suami wanita tersebut sendiri.

Malah, katanya sebuah badan bukan kerajaan, Jaringan Melayu Malaysia membuat laporan rasmi mengenai kes itu kepada Jabatan Agama Islam Johor kerana ia berlaku sewaktu Muhyiddin ialah Menteri Besar negeri berkenaan.

“Kalau PPBM ingin cemerlang, ia bukan saja mesti bersih tetapi juga harus kelihatan bersih. Majlis tertinggi parti mesti ambil pendekatan tegas ke arah membersihkan imej parti yang makin tercalar kebelakangan ini,” katanya.

Sehubungan itu ujar Khairuddin, Pakatan Harapan harus pertimbangkan untuk menonjolkan calon lain pula dari kalangan tokoh pemimpin muda seperti Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai bakal perdana menteri baharu.

Ia sebagai persediaan jika barisan pembangkang memenangi pilihan raya umum susulan keputusan muktamad mahkamah tidak membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim atas kesalahan liwat. -M

'Tuduhan skandal seks lumrah politik'

Anina

Ketua Srikandi Bersatu, Anina Saadudin menganggap skandal seks yang dikaitkan dengannya sebagai lumrah kehidupan ahli politik.

Menurutnya, apa yang lebih penting adalah kepercayaan orang sekeliling yang rapat dengannya sebelum bergelar ahli politik.

“Skandal seks yang dikaitkan dengan saya adalah salah satu lumrah dalam kehidupan ahli politik Malaysia.

“Saya didatangi seorang anak murid dan mengucapkan tahniah kepada saya. Saya tanyakan kenapa? Beliau menjawab: “sekarang pensyarah saya telah sah menjadi ahli politik Malaysia kerana sudah dipalit skandal seks.

“Saya kira bekas anak murid saya yang mengenali saya bertahun-tahun dan kini ahli perniagaan berjaya ini, lebih memahami keperibadian saya dari khalayak politik yang baru mengenali saya sejak setahun lebih.

“Apa yang penting bagi saya, kepercayaan anak-anak, ahli keluarga, anak-anak murid dan sahabat yang sentiasa mengambil berat tentang perihal saya sejak dahulu, yakni sebelum saya bergelar seorang ahli politik,” katanya.

Anina mengulas tuduhan skandal seks terhadapnya.

Beberapa laman web didapati menyebarkan transkrip perbualan WhatsApp lucah didakwa melibatkan Anina bersama seorang lelaki.

Anina berkata, sebagai ketua srikandi, beliau bersedia dengan cabaran dan dugaan bakal ditempuhi.

“Saya menerima jawatan ini dengan penuh tanggungjawab dan sedar amanah ini bakal dipersoalkan sesudah matinya saya.

“Memimpin satu bala tentera sayap wanita sebuah parti ditunjangi Tun Dr Mahathir (Mohamad) adalah penghormatan besar bagi saya, namun lebih besar dari itu, tanggungjawab ini menuntut pengorbanan jiwa dan raga bukan hanya saya seorang, malah anak-anak, keluarga besar saya, beribu anak murid yang sayangkan saya di seluruh negara serta sahabat-sahabat terdekat saya,” katanya. -SH

BACA INI JUGA: Mampukah Dosa Mahathir Dipadamkan?

1 comment

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon