Tuesday, May 17, 2016

Buat 5 Perkara Ini Kalau Nak Bakar Kalori Dengan Cepat!


Jika anda sedang berusaha menurunkan berat badan, meningkatkan metabolisma merupakan perkara yang sangat penting kerana ia memberi kesan kepada badan anda dalam proses membakar kalori.

Bakar Kalori Dengan Cepat

Semakin tinggi tahap metabolisma, semakin banyak kalori yang akan dibakar oleh badan anda, jadi jika ingin membakar kalori dengan cepat, anda perlu mengamalkan 5 cara ini:

1. Minum air kosong

Cara ini dibuktikan secara saintifik mampu meningkatkan metabolisma badan. Minum air kosong dengan kuantiti yang banyak membuatkan anda berhidrasi dengan baik dan akan membakar lemak secara berkesan.

2. Membentuk otot

Membentuk otot juga akan bantu meningkatkan metabolisma badan dan latihan selang intensiti tinggi seperti senam robik dan zumba akan membakar kalori dengan lebih cepat.

3. Tidur yang berkualiti

Beberapa kajian membuktikan terdapat hubungan yang berkait antara tidur dan kadar metabolisma. Mereka yang tidak mendapatkan tidur yang berkualiti mempunyai tahap metabolisma yang lebih lambat dan akan membantutkan proses pembakaran kalori dalam badan.

4. Makan makanan tinggi protein

Makanan yang tinggi dengan protein dikenali mempunyai kesan yang besar terhadap peratusan membakar lemak dalam tubuh badan. Makanan yang tinggi protein antaranya ikan, gandum dan buah oren.

5. Minum teh hijau

Teh hijau merupakan pengambilan bebas kalori dan mempunyai antioksidan dan menurut kajian, ia akan mempercepatkan pengoksidaan lemak dan meningkatkan metabolisma dengan cepat.

BACA INI JUGA: 10 Makanan Yang Membakar Lemak Dengan Pantas

Sumber: Mynewshub.cc

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon