Sunday, April 24, 2016

Atheist Cabar Allah Di Tanah Suci!


Sejak laman Facebook ‘Kiub Batu Itu Berhala’ ditubuhkan beberapa tahun lalu, ahlinya tidak henti-henti mengatur langkah dengan melakukan pelbagai cubaan murtad, bahkan menghina bertubi-tubi apa sahaja berkaitan agama Islam.

Atheist Cabar Allah Di Tanah Suci!

Terbaharu, seorang ahli group Facebook itu, Dawkins Al Haq yang merupakan seorang atheist telah membuat onar mencabuli kesucian agama Islam dengan bertindak memasuki kota Makkah seolah-olah mahu mencabar Allah SWT.

“Betul ke muslim kata orang kafir tidak boleh masuk tanah haram start dari pintu gerbang bentuk rehal quran dari Jeddah,” tulisnya.

Lebih biadap, individu itu turut memuat naik beberapa gambar potongan ayat berbunyi, ‘proud to be Atheist’ iaitu bermaksud ‘bangga menjadi Atheist’ dan Republik Atheist dengan berlatar belakangkan pemandangan Masjidil Haram.

Atheist Cabar Allah Di Tanah Suci! [3]

Malah, status yang dimuat naik lelaki itu jelas menampak dirinya mengetahui tentang larangan orang kafir dalam memasuki kota Mekkah yang tercatat dalam Al-Quran menerusi surah At-Taubah ayat 28 yang berbunyi;

‘Wahai orang-orang yang beriman, sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu najis, maka janganlah mereka mendekati Masjidil haram sesudah tahun ini (iaitu tahun penaklukan kota Mekah)’.

Atheist Cabar Allah Di Tanah Suci! [2]

Meskipun, dia adalah Atheist iaitu golongan yang menolak agama, tetapi mencemar agama Islam dan mencabar kekuasaan Tuhan Yang Esa seperti apa yang dilakukan di Tanah Suci merupakan satu penghinaan kepada umat Islam.

BACA INI JUGA: Kenapa Orang Islam Menyembah Ka'abah?

Sumber: Mynewshub.cc

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon