Mar 11, 2016

Generasi Terakhir Paling Bertuah!

Mereka yang lahir di tahun 50-60-70-80an, adalah generasi yang layak disebut generasi paling bertuah. Kenapa?

INDAHNYA+MASA+LALU

Kerana inilah generasi yang mengalami loncatan teknologi yang begitu mengejutkan di abad ini, dengan keadaan usia perdana.

Inilah generasi terakhir yang pernah menikmati riuhnya suara mesin taip. Sekaligus saat ini jari kita masih lincah menikmati keyboard dari laptop kita.

Inilah generasi terakhir yang merakam lagu dari radio dengan tape recorder. Sekaligus juga menikmati mudahnya mendownload lagu dari gadget.

Inilah generasi dengan masa kecil bertubuh lebih sihat dari anak masa kini kerana lompat tali, galah panjang, main jengket, gasing, guli adalah permainan yang tiap hari akrab dengan kita. Sekaligus saat ini mata dan jari tetap lincah memainkan berbagai game di gadget .

Masa remaja

Inilah generasi terakhir yang pernah mempunyai kelompok dan geng yang tanpa janji, tanpa telefon atau sms, tapi selalu boleh berkumpul bersama menikmati malam minggu sampai pagi. Kerana inilah generasi yang berjanji cukup dengan hati.

Kalau dulu kita harus bertemu untuk ketawa bersama. Kini kita pun tetap boleh berborak sampai pagi. Di group Facebook mahupun WhatsApp.

Inilah generasi terakhir yang pernah menikmati lancarnya jalan raya tanpa jammed di mana-mana. Juga naik motor menikmati segarnya angin jalan raya tanpa helmet di kepala.

Inilah generasi terakhir yang pernah menikmati jalan kaki berkilometer tanpa perlu berfikir ada penculik yang membayangi kita.

Inilah generasi terakhir yang pernah merasakan nikmatnya menonton tv dengan senang hati tanpa diganggu remote untuk pindah channel sana sini.

Inilah generasi terakhir yang pernah begitu mengharapkan datangnya posmen menyampaikan surat dari sahabat dan kekasih hati.

Itulah kita....

Anda generasi itu?

Bagikan ini..
Biar yang belum tau menjadi tau..
Biar yang pernah tau tetap ingat kalau mereka tau..
Dan menikmati lagi indahnya masa lalu yang tidak semua generasi tau..

BACA INI JUGA: Jika Tidak Mengambil Risiko Anda Akan Menyesal Seumur Hidup

Sumber: Abam Kie (Zukidin.com)

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

1 comments so far

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon