Mar 24, 2016

Akhirnya Yahoo! Games Bakal Ditamatkan Pada 13 Mei 2016!

YAHOO! sejak setahun dua ini dilihat mengalami masalah pada syarikat mereka dan tidak memperlihatkan kesan yang begitu positif.

Yahoo! Games Closed Down

Mereka telah mengambil langkah untuk mengurangkan fokus terhadap produk mereka, malah turut menamatkan operasi di Malaysia sebelum ini.

Terkini, bergerak ke hadapan, Yahoo! dilihat akan menamatkan beberapa produk mereka dalam beberapa bulan lagi, dan salah satunya adalah Yahoo! Games.

Ia merupakan salah satu portal permainan yang popular beberapa tahun lepas, tetapi menjadi semakin kurang popular dengan peningkatan permainan pada peranti mudah-alih.

Yahoo! mengatakan mereka akan menamatkannya sepenuhnya permainan ini pada 13 Mei 2016 kelak.

Di samping itu, beberapa media lain milik Yahoo! yang memfokuskan kepada beberapa negara turut akan ditamatkan.

Yahoo! melalui pengumuman pada blog rasmi mereka mengatakan mereka akan lebih memfokuskan kepada produk-produk yang lain untuk masa ini, terutamanya Mail, Search, Tumblr, News, Sports, Finance dan Lifestyle.

Tiada pengumuman berkaitan Flickr dan Messenger buat masa ini oleh Yahoo!

Siapa Pencipta Yahoo! Games?

Joel Comm

Joel Comm memulakan kerjaya sebagai seorang personaliti radio, di mana dia juga bermain muzik dan merupakan seorang ahli kaji cuaca.

Dia kemudiannya menjadi dj cakera mudah alih sebelum berpindah ke pemasaran internet kerana tahu dia boleh menjadi lebih kaya dengan kerjaya dalam talian.

Dia mencipta permainan klasik, sebuah laman web permainan multiplayer mesra keluarga yang menawarkan permainan kad dan permainan papan seperti jambatan, dam, catur, poker dan banyak lagi.

Pada tahun 1997, Joel menjual permainan klasiknya kepada Yahoo! dengan harga $1 juta dolar yang digunakan sebagai asas untuk memulakan laman web Yahoo! Games pada bulan April 1998.

BACA INI JUGA: Top 10 Domain Name Paling Mahal Di Dunia

Sumber: SH/Wikipedia

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon