Feb 24, 2016

Glitter, Air Mata Berkilau Kegilaan Terbaru Trend Kecantikan

Menangis, terutamanya dengan muka yang penuh dengan solekan menyebabkan maskara mencair. Tetapi, dengan solekan muka terbaru yang popular di Internet ini membolehkan anda menangis dan masih kelihatan sempurna.

Glitter

Air mata berkilau adalah kegilaan terbaru trend kecantikan menggunakan glitter, yang sebelum ini popular digunakan pada akar rambut dan sebagai ‘jeragat’ berkilauan.

Peminat trend itu akan memakai glitter di bawah mata sehingga ke bawah pipi bagi mewujudkan ilusi ‘air mata’ sebelum memuat naik gambar itu ke akaun Instagram.

Glitter boleh dipakai sama ada sebagai perlindungan di bawah mata untuk menambah sentuhan berkilau atau dipakai dengan banyak bagi membentuk seperti air mata mengalir ke bawah.

Populariti trend ini semakin meningkat pada Hari Valentine, sebagai cara wanita melahirkan rasa kekecewaan kerana masih belum berteman.

Glitter [2]

“Air mata glitter ini diinspirasikan sempena keseorangan pada Hari Valentine,” tulis seorang pengguna media sosial yang berkongsi gambarnya mengikut trend itu.

Tetapi ada juga yang menggunakannya untuk menambah sentuhan pada solekan mereka, selain ada yang mencampurkan glitter dengan celak bagi memberikan ilusi seperti maskara itu dirosakkan air mata.

Trend itu menyusuli tompok glitter, yang popular di media sosial baru-baru ini. Peminat trend itu melitupi hidung, tulang pipi dan sekitar mata dengan tompokan glitter.

Glitter [3]

Glitter juga digunakan oleh wanita yang gemarkan kelainan menyembunyikan perbezaan pada akar rambut yang diwarnakan. Untuk tujuan itu, ia diletakkan sepenuhnya pada akar rambut untuk menambahkan sentuhan berkilau.

Imej itu dibawa oleh Miley Cyrus, yang juga peminat trend itu dan Lucy Hale, yang berkongsi gambarnya memakai glitter pada rambutnya di Instagram.

BACA INI JUGA: 'Marah' Kepada Allah Kerana Buah Tembikai?

Sumber: Hmetro

Blogger biasa yang menulis untuk berkongsi berita dan infomasi untuk memberi manfaat dan ilmu pengetahuan.

1 comments so far

Kalau saya try ni stylo tak huhu... :D

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon