Friday, November 14, 2014

Gambar Anak Perempuan Ketua Yakuza Jepun


Dengan rambutnya yang panjang diwarnakan serta bergaya dengan seluar jeans, Shoko Tendo kelihatan seperti wanita biasa di Jepun. Sehinggalah dia membuka bajunya untuk mendedahkan tatu yang jelas meliputi belakang dan sebahagian besar badannya.

Shoko Tendo

Dia adalah anak perempuan kepada ketua kongsi gelap Yakuza di Jepun, Hiroyasu Tendo.

Shoko adalah anak ketiga dari empat beradik dan dibesarkan dalam lingkungan kehidupan Yakuza yang penuh dengan kekejaman dan kekerasan terhadap mereka yang lemah di Jepun.

Menurut Shoko dia terjebak dalam dunia Yakuza sejak di usia remaja dan kini dia merancang untuk mengubah kehidupannya menjadi wanita biasa walaupun bapanya adalah seorang ketua kongsi gelap terbesar di Jepun.

Kisah Hitam

Shoko Tendo [2]

Tubuh Shoko Tendo masih berparut kesan diseksa dan dirogol kejam rakan Yakuza, kumpulan kongsi gelap Jepun yang dianggotai bapanya sendiri ketika dia masih remaja.

Shoko Tendo [3]

Malah tanpa belas kasihan, ayahnya, Hiroyasu Tendu tergamak menjualnya dalam industri seks selama lima tahun sebelum wanita cekal itu berjaya melarikan diri.

Shoko Tendo [4]

Anggota Yakuza dipercayai mencecah 35,000 orang, malah dibandingkandengan kumpulan mafia di Itali, ia jauh lebih kejam. Kumpulan mafia di Amerika Syarikat cuma mempunyai 5,000 ahli ketika kemuncaknya tetapi geng Yakuza terbesar di Kobe saja, direkodkan dianggotai 23,000 orang.

Shoko Tendo [5]

Yakuza amat digeruni dan terkenal melaksanakan pembunuhan beramai ramai, menyeludup organ secara haram malah untuk menganggotainya satu ketika dulu memerlukan ahli baru mengerat sendiri jari kelengkeng, amalan yang kini dihapuskan kerana ia memudahkan pihak berkuasa mengenal pasti mereka.

Shoko Tendo [6]

Amalan memotong jari kelengkeng ini digelar ‘yubitsume’ dilakukan sejak zaman samurai.Jari kelengkeng diperlukan untuk menggenggam pedang dengan kemas, tanpanya seseorang samurai lebih lemah dan terpaksa bergantung sepenuhnya dengan ketuanya.

Shoko Tendo [7]

Dalam buku mengenai pengalaman pahitnya, Shoko berkata, wanita langsung tiada taraf dalam Yakuza menyebabkan isteri dan anak perempuan ahlinya turut dilacurkan termasuk untuk membayar hutang.

Dia yang kini berusia 50-an mengaku pernah menjadi penagih dadah malah anggota Yakuza sendiri menyediakan bekalannya.

“Saya terpaksa melakukan pembedahan plastik beberapa kali akibat kecederaan dialami.

Namun, luka terhadap pada emosi saya masih kekal berparut,” katanya.

BACA INI JUGA:

-Sentiasapanas.com

6 comments

  1. baguslah kalau dia nak berubah kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentiasa hidup dalam ketakutan mungkin punca gadis ni nak berubah..

      Delete
  2. Assalammualaikum... SP,

    badan dia banyak tatu... harap2 dia insaf dan kembali ke pangkal jalan...

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam mSelim. Mungkin dah bosan hidup dalam dunia jenayah..

      Delete
  3. Pehh ganas... bila cakap pasal anak Yakuza teringat cerita novel Ramlee Awang Mursyid bertajuk Hati ku di Harujuku.. Layan ooo Yakuza..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau insan biasa entah-entah kena terajang hari-hari hehe..

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon