Tuesday, August 05, 2014

Yahudi Perancang Perang Dunia Pertama!


Perang Dunia Pertama tercetus berikutan pembunuhan waris takhta kerajaan Austria-Hungry bernama Archduke Franz Ferdinand dan isterinya semasa mereka melawat Bosnia-Herzegovina pada 28 Jun 1914.

Archduke Franz Ferdinand
Pembunuhan Archduke Franz Ferdinand.

Pembunuhan itu dirancang oleh zionis yang berpangkalan di Austria-Hungry menggunakan menteri luarnya bernama Leopold Von Berchtold.

Konspirasi itu dilaksanakan oleh enam orang pembunuh upahan berbangsa Serbia yang didatangkan khas dari Belgrade, diketuai oleh Gavrilo Princip.

Insiden ini menyemarakkan api peperangan di wilayah Balkan dan turut membabitkan Rusia, Jerman, Yugoslavia, Bulgaria, Belanda, Great Britain, Perancis dan Belgium.

Leopold Von Berchtold mula melakonkan wataknya dengan menggerakkan segenap jentera propoganda dan media bagi meniup semangat orang awam supaya menyokong kerajaan Austria-Hungry memerangi Serbia.

Tindakan ke atas Serbia kononnya berasaskan kepada kebimbangan akan membangkitkan semangat nasionalisme di kalangan penduduk Serbia yang dikatakan mampu mengancam negaranya.

Tindakan itu juga didakwa bertujuan membataskan peluasan pengaruh Rusia ke wilayah-wilayah lain di rantau Balkan kerana Rusia mempunyai pengaruh yang besar terhadap Serbia.

Kerajaan Austria-Hungry yang mendapat sokongan Jerman melalui perjanjian yang ditandatangani pada tahun 1879 menjangka Rusia berasa gentar dan tidak mahu turut serta dalam peperangan yang dijangka hanya berlangsung selama enam bulan sahaja.

Malangnya, jangkaan itu meleset sama sekali. Sebaik sahaja Austria-Hungry mengisytiharkan perang terhadap Serbia, Rusia mengambil langkah menggerakkan bala tenteranya ke sempadan Serbia.

Tindakan itu dilakukan kerana Rusia tidak mahu peperangan merebak ke wilayahnya selain mendakwa Serbia sekutunya.

Perang meletus

Perang Dunia Pertama

Jerman yang memantau perkembangan itu dengan penuh minat memberi amaran supaya Rusia menarik balik tenteranya dari sempadan, namun amaran itu tidak diendahkan oleh Rusia.

Situasi itu menjadi petanda awal penglibatan ketiga-tiga kerajaan ini dalam kancah peperangan.

Bagaikan retak menant belah, perang bermula apabila Jerman tidak dapat menahan gelojak amarahnya yang meluap-luap. Jerman mula menyerang Belgium, Luxembourg dan Perancis hampir serentak, sementara Austria-Hungary menyerang Serbia. Rusia memulakan kempen dengan menyerang Prussia.

Api peperangan merebak ke negara-negara lain dan menjadi berita gembira kepada pencinta peperangan di kalangan Yahudi yang sememangnya ternanti-nanti bilakah akan tercetusnya perang di benua Eropah.

Menariknya, Lord Rothschild, seorang tokoh Yahudi yang kaya-raya, turut terlibat secara langsung dalam perang ini apabila Canselor Jerman menulis surat kepadanya meminta kebenaran mengisytiharkan perang.

Rothschild memberi lampu hijau kepada Jerman bagi melancarkan perang kerana baginya ini adalah waktu yang sesuai berperang memandangkan banyak negara yang terlibat. Ini bererti lebih banyak wang akan dibelanjakan dan semuanya diperolehi daripada bank dan pemodal yahudi.

Perang ini turut melibatkan Empayar Uthmaniyah yang berpusat di Turki adalah yang paling dinanti-nantikan oleh zionis. Apabila Turki menyertai perang ini, empayar itu pasti runtuh dan usaha merampas Palestin menjadi lebih mudah.

Namun, sejarah sudah tertulis dan tidak lagi pernah berubah. Perang Dunia Pertama menjadi medan terakhir kewujudan sebuah kerajaan Islam. Selepas itu berakhirlah pemerintahan Islam di Eropah, Timur Tengah dan Afrika Utara.

Konspirasi penyertaan Amerika Syarikat

US Conspiracy in World War 1

Pada mulanya, Amerika Syarikat tidak berminat turut serta dalam peperangan ini. Tetapi yahudi sudah menyusun beberapa perancangan rapi bagi melibatkan kuasa besar ini.

Wakil yahudi dengan angkuh memberitahu:

Perang akan terus berlangsung selama mana yang kami ingini. Bagi yahudi, perang tidak ada erti dan tidak mencapai matlamat sebenar selagi tidak disertai oleh Amerika Syarikat bagi memberi pukulan terakhir kepada Jerman dan kemenangan kepada Perikatan.

Pada tahun 1915, Amerika Syarikat telah meminjamkan wang berjumlah $500 juta kepada Perancis dan Great Britain.

Pinjaman yang disalurkan oleh bank-bank Amerika milik yahudi mencecah $750 juta untuk Perancis sahaja menjelang 1916.

Secara keseluruhan, pinjaman yang diambil oleh negara-negara bersekutu berjumlah $3 bilion, campur $6 bilion lagi untuk hutang eksport yang masih belum berbayar.

Sekiranya Jerman memenangi perang, bon-bon yang disandarkan kepada hutang itu yang dipegang oleh pembiaya yahudi tidak lagi bernilai dan akan menjadi sampah sama sekali.

Para pembiaya yahudi terkemuka seperti J.P. Morgan (yang menjadi broker Rothschild bagi memberi pinjaman kepada Britain dan Perancis), John D. Rockefeller (yang mendapat keuntungan berjumlah $200 juta daripada perang ini) dan Warburg (tokoh kewangan penting di AS) menjadi pendukung watak utama yang menyuntik semangat Amerika menyertai perang bagi melindungi pinjaman mereka kepada Eropah.

Amerika Syarikat akhirnya menyertai peperangan ini selepas kapal Lusitania yang kononnya membawa 1,201 penumpang dan anak kapal warga Amerika ditenggelamkan oleh tembakan torpedo U-Boat Jerman pada 7 Mei 1915.

Namun, selepas perang tamat, didapati sebenarnya kapal Lusitania telah diubahsuai bagi membawa enam juta paun peluru dan bahan peledak, dilengkapi senjata berat yang dijual kepada Britain dan Perancis bagi menentang Jerman.

Strategi licik Edward House

World War 1 - Edward House

Mengambil kesempatan daripada 'tragedi' Lusitania, penasihat presiden Amerika yang berbangsa yahudi, Edward House yang berada di Eropah ketika itu telah mengutuskan sepucuk surat kepada presiden yang antara lainnya berbunyi:

Saya tidak perlu memaklumkan kepada tuan sekiranya Negara Bersekutu tewas dalam peperangan ini, bererti kita perlu melakukan perubahan menyeluruh ke atas dasar kita.

Saya fikir kita akan terjerumus ke dalam kancah peperangan dengan Jerman. Walaupun perkara ini tidak kita ingini, tetapi ada kebaikan yang akan kita perolehi.

Perang ini akan ditamatkan dengan segera dan kita akan berada pada kedudukan terbaik bagi membantu negara-negara demokrasi lain merintis jalan yang betul bagi dunia ini.

Begitulah bagaimana liciknya Edward House memujuk presiden Amerika supaya menyegerakan penglibatan dalam perang.

Walhal, Edward House sedar sekiranya dia gagal meyakinkan Presiden dan Kongres, pinjaman berjumlah $3 bilion dari pemodal yahudi akan hangus begitu sahaja bersama runtuhan perang.

Amerika Syarikat akhirnya mengerah askar-askarnya ke Eropah dn membantu kemenangan Tentera Bersekutu mengalahkan Jerman.

Menyerah kalah

Germany Surrender

Selepas mengalami kekalahan teruk dan angka korban yang tinggi, Raja Jerman, Kaiser Wilhem II segera meminta gencatan senjata diadakan bagi memberi laluan kepada perbincangan perdamaian.

Akibatnya, Jerman telah dipaksa membayar pampasan perang melalui Perjanjian Versailles berjumlah $32 bilion yang sebenarnya telah dirancang dengan sangat licik oleh zionis malah punca utama kepada tercetusnya Perang Dunia Kedua.

Penubuhan negara haram yahudi

Perisytihar Balfour

Jelas sekali Perang Dunia Pertama menjadi peristiwa penampan yang mengaburi pandangan dunia khususnya negara-negara Arab di bawah kekuasaan empayar Islam Uthmaniyah bagi memudahkan zionis membentangkan Perisytihar Balfour yang membolehkan mereka mencapai cita-cita memiliki tanah air sendiri.

Seandainya perang dapat dielakkan, Palestin pasti tidak semudah itu terlepas ke tangan yahudi.

Kezaliman di Gaza

Kezaliman di Gaza

Sehingga kini saudara-saudara kita di Palestin terus menderita dan berhadapan dengan pelbagai bentuk kezaliman zionis.

Musuh memang sentiasa kelihatan baik dan manis ketika ingin mendapatkan sesuatu, namun apabila berjaya mendapatkan perkara dihajati, kita dianggap orang asing.

Malah, kita mungkin menjadi kumpulan pertama yang dihukum bagi memastikan rahsia mereka tidak terbongkar.

Benarkah Perang Dunia Kedua juga dicetus dan dirancang puak yahudi? Jangan lupa ikuti untuk pendedahan yang lebih menggemparkan!

Yahudi Punca Segala Peperangan

-SENTIASAPANAS.COM

2 comments

  1. Terima kasih.. sekarang baru paham kenapa..tq..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, begitulah sejarahnya dalam dunia moden kita..

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon