Saturday, August 23, 2014

Gambar Terbaru iPhone 6 Tersebar!


Gambar-gambar iPhone 6 terbaru telah dibocorkan oleh Feld & Volk melalui laman Instagram menunjukkan telefon pintar 4.7 inci itu dari beberapa sudut.

iPhone 6

Ini memberikan gambaran betapa nipisnya telefon pintar iPhone 6 terbaru. Menurut laporan, ia mempunyai ketebalan hanya 7mm.

Imej-imej iPhone 6 terbaru ini sememangnya berkadar langsung dengan gambar dan laporan yang diterima sebelum ini dengan bahagian tepi yang melengkung, butang speaker seakan iPod Touch dan butang kuasa yang diletakkan di bahagian tepi.

iPhone 6 [2]

iPhone 6, 4.7 inci dan 5.5 inci dikhabarkan akan dilancarkan pada 9 September ini.

Jika benar, bermakna pengguna tidak perlu menuggu lama untuk melihat sejauh mana kesahihan imej-imej iPhone 6 terbaru ini dan maklumat yang telah dibocorkan selama ini.

iPhone 6 [3]

Namun, sebaik mana iPhone 6 terbaru ini kelihatan, berkemungkinan besar ini bukan produk akhir yang akan dijual kepada pengguna.

Produk akhir iPhone 6 terbaru ini tentunya akan kelihatan lebih kemas dan lengkap.

Pastinya ramai yang tidak sabar untuk memiliki gadget terbaru keluaran Apple ini sama seperti impian memiliki iPhone 5s sebelum ini.

Sumber: Feld & Volk

Perbandingan iPhone 6 dan iPhone 5S

Dengan beberapa maklumat ini kami cuba memberikan anda apa yang akan membezakan iPhone 5S ini dengan model iPhone 6 terbaru yang bakal dilancarkan tidak lama lagi. Teruskan membaca!

Skrin paparan

Tahun lalu, Apple telah memberikan iPhone 5 dengan skrin paparan 4-inci namun saiz ini dilihat masih ketinggalan dibelakang pencabar terdekat seperti Samsung, LG, HTC, dan Nokia yang melancarkan generasi baru model mereka dengan skrin paparan yang lebih besar berbanding model sebelumnya.

Walau bagaimanapun, Apple dijangkakan akan memperkenalkan iPhone dengan skrin paparan lebih besar dengan khabar angin terbaru iPhone 6 terbaru akan hadir dengan skrin paparan 4.7 inci.

Seperti iPhone 5, iPhone 5s masih mengekalkan skrin paparan Retina bersaiz 4-inci dengan resolusi 640 X 1136 piksel yang mempunyai kepadatan piksel 326ppi. Selain itu, skrin paparan iPhone 5s juga hadir dengan gelas keselamatan Corning Gorilla.

Reka Bentuk dan Komponen

Apple dijangka akan mengekalkan penggunaan rangka aluminium pada peranti iPhone 6 terbaru mereka. Selain itu, iPhone 6 terbaru ini akan mempunyai reka bentuk yang lebih nipis dan panel skrin paparan yang lebih kecil sama seperti yang digunakan pada iPad Mini.

Seperti kebiasanya, model iPhone dengan siri ‘S’ akan tampil dengan reka bentuk yang sama seperti model sebelumnya dan Apple iPhone 5s ditawarkan dalam tiga warna iaitu perak, emas dan kelabu dan direka berasakan aluminium berkualiti tinggi.

Kamera

12MP iSight

Apple perlu bertindak dengan memberikan kualiti kamera yang lebih baik jika ingin mengekalkan dominasi pasaran telefon pintar dunia. Apple dijangka tampil dengan kamera 12MP iSight bagi iPhone 6 terbaru dan hampir pasti memberikan persaingan sengit kepada telefon pintar lain kelak.

8MP iSight

Walaupun iPhone 5S menggunakan kamera 8MP yang terdapat pada iPhone 5, ianya telah diberikan beberapa penambahbaikan. Kamera iPhone 5S ini mempunyai f/2.2 aperture yang lebih lebar sekaligus memberikan kualiti gambar yang lebih baik walaupun pada keadaan cahaya yang malap. Selain itu, aplikasi kamera iPhone 5s mampu mengambil beberapa gambar serentak dan akan memilih gambar terbaik, juga dilengkapi dengan dua lampu flash LED.

OS

iOS 8

Selepas pelancaran iOS 7 bersama-sama Apple iPhone 5s dan iPhone 5c, Apple mengesahkan bahawa iOS 7 telah dimuat turun oleh lebih 200 juta unit peranti Apple didalam masa beberapa hari sahaja. iOS 8 dijangka hanya akan dilancarkan dengan beberapa penambahbaikan dan beberapa ciri-ciri terbaru.

iOS 7

iOS 7 telah menyaksikan Apple telah melakukan perubahan paling drastik yang pada sistem operasi mereka sejak iOS 1. Disebabkan perkara ini , Apple dengan beraninya telah mengeluarkan kenyataan bahawa iOS 7 merupakan kemaskini iOS yang terbaik didalam sejarah sistem operasi ini. Selain menyokong peranti dengan spesifikasi terbaik, iOS 7 juga memberikan pengguna lebih banyak kebebasan didalam UI yang hadir dengan menu yang lebih ringkas, rekaan yang lebih rata selain penggunaan warna yang lebih terang merupakan antara perubahan pada iOS 7.

Harga

Harga pasti menjadi aspek kritikal yang akan menentukan penjualan iPhone 6 terbaru ini dan dijangkakan Apple pasti akan mengekalkan harga asas RM2399 yang sama seperti iPhone 5s.

Apple iPhone 5S yang merupakan model premium Apple dijual pada harga yang bermula daripada RM2,399 bagi versi 16GB sebelum ini.

Ini adalah sedikit peningkatan berbanding iPhone 5 yang mula dijual pada harga RM2,199 ketika mula-mula diperkenalkan.

Sumber: Mobile88.com

-SENTIASAPANAS.COM

2 comments

  1. Wahh... menarik ni. Thanks sharing.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harganya pun terlalu menarik, tarik wang dari saku..huhu

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon