Friday, January 03, 2014

Yuktes Vijay Dedah Dana Kekayaan Anwar!


Bagi mendedahkan dana kekayaan Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas pembantu Shankara Nair (peguambela kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim) Yuktesvaran a/l Malaipan aka Yuktes Vijay, telah mengadakan satu sidang media khas bertempat di Kafe Strawberry Fields sekitar 12.30 tengahari kelmarin.

Yuktes Vijay Dedah Kekayaan Anwar

Dalam sidang media itu, Yuktes menyatakan bahawa;

1) Anwar Ibrahim mempertikai pelaburan jutaan ringgit oleh anak Datin Seri Rosmah Mansor dalam industri perfileman di Hollywood. Namun Anwar tidak pula mendedahkan kekayaan yang dimilikinya sendiri.

2) Sebagai seorang bekas banduan tidak mungkin dia boleh memiliki harta berjuta-juta ringgit dalam masa yang singkat. Anwar Ibrahim memberi alasan bahawa beliau merupakan seorang pensyarah di Dubai dan Amerika Syarikat akan tetapi beliau tidak pernah memiliki kelulusan akademik untuk menjadi pensyarah.

3) Yuktes juga memberitahu bahawa Anwar telah membelanjakan lebih RM2 juta untuk perbelanjaan kes liwat yang melibatkan pakar forensik, DNA dan pakar untuk mengendalikan kes tersebut.

Anwar Sodomy Cost

4) Anwar telah membayar RM109,000.00 setelah kalah dalam satu kes saman V Lingam dan beberapa kes yang lain melibatkan Hamzah Zainuddin dan Khairi.

5) Sekiranya segala kos yang diguna untuk mengendalikan kes Anwar ini ditanggung oleh Kerajaan Selangor maka ianya adalah satu kesalahan.

6) Anwar memiliki 3 pejabat di Dubai dan Amerika Syarikat di mana setiap pejabat dibayar USD 6,000.00 sebulan. Di samping itu Anwar membelanjakan berjuta ringgit utk mengendalikan Ibu pejabat PKR Pusat.

COST OF RUNNING ANWAR IBRAHIM CONSULTING ASSOCIATES

7) Anwar memiliki sebuah rumah banglo di No 11, Jln 3/61, Bkt Segambut Dalam, Kuala Lumpur yang mana penuh dengan ciri-ciri keselamatan dan nilai pasaran ketika dibeli adalah RM 7 juta.

8) Anwar adalah peliwat, perasuah dan ejen CIA. Dana-dananya disalurkan oleh CIA. Beliau juga memiliki akaun simpanan di bank Al Barakah dimana beliau sendiri merupakan pengarah bank itu.

9) Anwar telah membelanjakan berjuta ringgit untuk keluar negara menggunakan wang kerajaan Negeri Selangor. Lawatan luar negara tersebut langsung tidak membawa manfaat kepada pelaburan Negeri Selangor yang kini menjunam sehingga 80%.

10) Kos perkahwinan anak Anwar mencecah sehingga RM 3 juta.

Perkahwinan Anak Dsai

Yuktesvaran menyatakan bahawa sidang media ini adalah bertujuan untuk mendesak Anwar menjelaskan sumber dana yang diperoleh dan mencabar Anwar berdebat dengan beliau secara terbuka.

"Dua laporan polis telah dibuat berhubung penyelewengan Anwar Ibrahim serta penglibatannya dengan CIA tetapi belum ada tindakan daripada pihak polis".

Anwar agen CIA

Beliau percaya Anwar mempunyai ramai penyokong dalam beberapa jabatan dan Agensi Kerajaan yang lain.

[Sumber]

Add Comments

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon