Thursday, September 12, 2013

Fakta Sejarah Membuktikan Puak Syiah Adalah Munafik Terulung


Salah satu alasan yang membuatkan kaum Syiah Rafidhah selalu berbunga-bunga ialah sebagai berikut;
  • Syiah adalah musuh terbesar Amerika dan Israel.
  • Syiah adalah musuh utama Zionis Yahudi yang sangat ditakuti.

Syiah

Sejarah Syiah: "Selalu Menusuk Ahlus Sunnah dari Belakang. Dan Tak Pernah Perang Melawan Orang Kafir."
  • Hizbullah adalah sumber kekuatan Syiah yang gagah-berani menghadang barisan Zionis Israel.
  • Sementara Saudi, Kuwait dan Qatar, selalu bermanis-manis kata dengan kuda tunggangan Yahudi, iaitu Amerika.
  • Revolusi Khomeini adalah revolusi Islam yang menginspirasi perjuangan gerakan-gerakan Islam di dunia.

Ya, lebih kurang lebih begitulah tuntutan para aktivis agama Parsi (Syiah Rafidhah) ini. Di pelbagai forum, kesempatan, termasuk dalam perbincangan di blog ini, alasan-alasan itu selalu mereka war-warkan. Seolah-olah, tiada lagi alasan bagi Syiah untuk terus wujud di muka bumi, selain tuntutan-tuntutan seperti itu.

Jadi, bagaimana pandangan kita sebagai Ahlus Sunnah tentang kenyataan kaum Syiah ini?

Mari kita bahas secara ringkas dan praktikal, dengan memohon pertolongan Allah SWT.

PERTAMA. Kaum Syiah Rafidhah terus bekerja keras dan sangat bernafsu, agar mereka tetap diakui sebagai Islam, tetap dipandang sebagai Muslim, tetap menjadi sebahagian dari kaum Muslimin sedunia.

Perkara ini adalah hakikat seksaan spiritual yang Allah turunkan ke atas hati-hati mereka, selamanya. Sudah terlalu banyak dosa yang mereka lakukan kerana mencaci, menghina, mengutuk dan mendoakan keburukan ke atas isteri-isteri Nabi, para Khulafaur Rasyidin dan para sahabat r.a.

Maka Allah pun menjadikan mereka sentiasa gelisah, takut dan mahu supaya dilabel sebagai Islam atau Muslim.

Mereka sentiasa didalam kebingungan, seperti Bani Israil yang kebingungan selama 40 tahun di Padang Tiih, kerana telah menghina Nabi Musa 'Alaihissalam dan Allah Ta'ala.

Lihatlah manusia-manusia pemeluk agama Parsi (Rafidhah) itu, kemana pun halatuju mereka, puak Syiah sentiasa membawa bersama laknat atas doa-doa laknat yang mereka bacakan untuk mengutuk para sahabat Radhiyallahu 'Anhum.

KEDUA. Dalam sejarah, sejak zaman Ali bin Abi Talib Radhiyallahu 'Anhu sehingga ke hari ini, ketahuilah bahawa Syiah Rafidhah tidak pernah berjihad melawan kaum kufar, baik Nasrani, Yahudi, musyrikin mahupun orang-orang atheis.

Syiah tidak mempunyai sejarah jihad menghadapi kaum kufar. "Jihad" kaum Syiah sebahagian besar diarahkan untuk menyerang kaum Sunni, sejak zaman dahulu kala sampai sekarang.

Mula-mula Syiah di Kufah mengundang Hussein Radhiyallahu 'Anhu datang ke Kufah, kononnya untuk dibaiat.

Kerana Hussein sudah berangkat ke Kufah, penguasa dikala itu (Yazid bin Muawiyah) Hussein dianggap belot, sehingga boleh dikalahkan.

Tiba di Kufah, tidak ada satu pun kaum Syiah keluar untuk membaiat, menolong dan menyokong Hussein. Posisi Hussein tersepit, kembali ke Madinah, dia sudah dianggap membelot.

Meminta bantuan Kufah, tidak ada seorang pun Syiah yang sedia menolong. Akhirnya, Hussein dibunuh di Padang Karbala.

Malah, ketika peristiwa pembunuhan itu, tidak ada satu batang hidung Syiah pun yang menampakkan diri, walaupun sekadar untuk mengurus mayat dari pihak Hussein dan keluarganya.

Lihatlah, peristiwa pembunuhan beramai-ramai Hussein oleh kaum Syiah itulah yang selalu mereka rayakan dan nikmati dalam sambutan hari Asyura.

Air mata mereka mengutuk pembunuh Hussein, sedangkan hati mereka mengucap: "Alhamdulillah Hussein dan keluarganya telah binasa di Karbala."

"Jihad" kaum Syiah seterusnya ialah membantu Hulagu Khan (pemerintah Monggol) untuk menumpaskan Bani Abbasiyah.

Kemudian mereka berusaha melenyapkan kaum Sunni di Mesir, tetapi ditumpaskan oleh Nuruddin Mahmud Zanki.

Mereka seterusnya mengganggu perjuangan Salahuddin Al Ayyubi. Mereka juga selalu menjadi musuh Khalifah Turki Uthmaniyah, selalu bekerjasama dengan negara-negara Nasrani Eropah untuk melemahkan Khalifah Turki.

Di zaman kontemporari, Revolusi Khomeini di Iran telah menumpaskan Ahlus Sunnah di Iran. Mereka juga membelakangkan perjuangan mujahidin di Afghanistan.

Mereka membantai Ahlus Sunnah di Iraq, Lubnan, Syria, Yaman, malah mereka hampir-hampir menguasai Bahrain.

Pendek kata, tidak ada Jihad kaum Syiah dalam sejarah, selain "jihad" yang diarahkan untuk memusnahkan dan menghancur-leburkan kaum Sunni. Sejarah klasik dan moden sudah memaparkan fakta.

Dalam kes Iran Contra Gate terbongkar skandal besar. Rupanya, di sebalik gerakan penentangan di Nicaragua, Amerika membekalkan senjata kepada para gerila. Dari mana dana diperolehi?

Dari hasil kerjasama jual-beli minyak dengan Iran. Padahal dalam kempen dunia, sudah dimaklumkan bahawa Amerika sedang berkonflik dengan Iran.

Tetapi di sebalik itu ada sandiwara "jual-beli minyak" yang menggelikan. Kes ini sangat terkenal, sehinggakan seorang kolonel Amerika dikorbankan sebagai kambing hitam.

KETIGA. Apa yang dilakukan Hizbullah (Syiah Rafidhah) di Lubnan kepada Israel? Adakah mereka terlibat dengan perang secara terbuka dengan Israel? Adakah mereka menduduki wilayah Israel dan berusaha mengusir penduduk Yahudi?

Ternyata, aksi-aksi Hizbullah hanya melepaskan tembakan mortar ke arah pasukan Israel atau wilayah Israel. Atau mereka melakukan tembakan atau tembakan peluru berpandu anti-tank. Hanya itu saja.

Mereka tidak pernah terlibat dengan perang terbuka, seperti para pejuang Ahlus Sunnah di Iraq, Afghanistan, Chechnya dan lain-lain.

Jadi pendek kata, aksi-aksi Hizbullah hanyalah 'permainan' untuk membazirkan peluru-peluru ringan. Itu saja!

KEEMPAT. Dalam sejarah perang Arab-Israel, sejak merdeka pada tahun 1948, Israel sudah berkali-kali bertempur dengan pasukan Arab.

Yang terkenal adalah perang pada tahun 1948, perang tahun 1967 dan perang tahun 70-an. Ia kerap disebut perang Arab-Israel.

Setelah itu belum ada lagi perang yang signifikan. Dalam sejarah ini, Iran tidak pernah terlibat secara langsung sama sekali.

Malah, ketika Gaza dihancur-leburkan Israel pada tahun 2008-2009 yang lalu, Iran langsung tidak terlibat apa-apa.

Jadi, apa yang boleh dibanggakan oleh manusia-manusia pemeluk agama Parsi (Syiah Rafidhah) itu?

KELIMA. Menurut Ustaz Farid Okbah, di Iran sangat ramai penganut-penganut Yahudi. Menurut maklumat, jumlahnya mencapai 50,000 orang. Mereka boleh hidup aman dan sentosa di Iran, sedangkan Ahlus Sunnah hidupnya sangat menderita.

Iran bersikap welcome kepada kaum Yahudi dan sangat ofensif terhadap kaum Muslimin. Ini adalah realiti yang sangat menyedihkan. Tidak keterlaluan kalau kita mengatakan, Rafidhah lebih sadis dari orang-orang kafir!

Contoh yang sangat unik ialah kerjasama antara Hamas dan Iran. Banyak orang menyebutkan, Hamas kerap bekerjasama dengan Iran.

Kononnya mengikut sikap Syeikh Al Bana yang dulu pernah berkata, bahawa Syiah adalah saudara sesama Muslim.

Mereka sama-sama Ahlul Qiblah. Tetapi realitinya, Ikhwanul Muslimin di Syria dibantai puluhan ribu manusia oleh regim Assad. Regim itu dan anaknya, dibantu oleh Iran. Sangat ironis.

Hamas bekerjasama dengan Iran, sementara Al Ikhwan di Syria dibantai oleh regim Syria yang disokong oleh Iran.

KEENAM. Propaganda bahawa Syiah Rafidhah adalah musuh Zionis Israel, padahal sebenarnya semua ini hanyalah propaganda belaka.

Mereka sebenarnya sekutu yang akrab, sahabat terdekat, saling tolong-menolong, sebahagian menjadi wali atas sebahagian yang lain.

Mereka selamanya tidak akan pernah terlibat dalam peperangan. Kaum Yahudi memerlukan Iran, sebagai seteru Ahlus Sunnah.

Sedangkan Iran memerlukan Yahudi, juga sebagai seteru Ahlus Sunnah. Dalam hadis Nabi Saw juga disebutkan bahawa kelak dajjal akan muncul dari Isfahan (salah satu bandar di Iran yang ketika ini ramai dihuni Yahudi) bersama 70,000 pasukan.

Yahudi memerlukan Iran, kerana darinya akan muncul pemimpin mereka. Dan dalam ajaran-ajaran Syiah, dajjal sebenarnya adalah "Al Mahdi Al Muntazhar" yang mereka tunggu-tunggu.

Begitulah, banyak persamaan kepentingan antara Syiah dan Yahudi.

KETUJUH. Fakta seterusnya yang sangat menakjubkan. Syiah Iran juga menjalin kerjasama dengan China dan Rusia, dua negara Komunis.

Mereka secara umumnya bekerjasama dalam bidang industri, perdagangan, dan jual-beli senjata. Ketika Amerika mahu melakukan sekatan akibat pemasangan loji nuklear Iran, China dan Rusia memveto niat itu.

Kedua-dua negara terang-terangan membela Iran. Begitu juga China dan Rusia juga membela regim Bashar Assad (semoga Allah Al Aziz akan memecahkan kepala manusia durjana ini, amin ya Mujibas sa'ilin) melalui hukuman antarabangsa.

Sedangkan kita tahu, regim Syria sangat rapat hubungannya dengan Iran. Jadi, kita boleh simpulkan sendiri kedudukan Iran di mata China, Rusia dan regim Syria.

Jadi kalau kita mendengar propaganda Syiah anti-Yahudi, Syiah anti-Amerika, Syiah anti-Zionis dan sebagainya... silakan ketawa.

Semua itu hanya permainan kata sahaja. Syiah selamanya akan berkawan dengan kaum kufar dan memusuhi kaum Muslimin (Ahlus Sunnah).

Mereka lahir dari sejarah kita, wujud tapi hatinya milik orang kafir. Na'udzubillah wa na'udzubillah min dzalik.

Semoga artikel sederhana ini bermanfaat. Semoga kita semakin sedar, bahawa Syiah Rafidhah bukanlah kawan.

Mereka memerlukan istilah kawan selagi masih lemah. Kalau sudah kuat, mereka akan menghancur-leburkan Ahlus Sunnah.

Tetapi cukuplah Allah Ta'ala sebagai Wali, Pelindung dan Penolong kita. Dialah sebaik-baik Pelindung dan Penjaga.

Walhamdulillahi Rabbil a'alamiin.

BACA INI JUGA:

Sumber: Eramuslim.com

[Edited by SP]

2 comments

  1. Syiah memang sesat. Kenapa saya kata dia sesat? sebab dia hina sahabat dan isteri nabi dalam solat. takkan solat yang baik itu ada unsur unsur mencela. jelas syiah bersetongkol dengan Yahudi untuk menjatuhkan Ahli Sunnah Waljamaah. Jangan tertipu dengan sandiwara orang orang Syiah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesesatan Syiah sememangnya jelas dan nyata..

      Delete

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBERIKAN KOMEN. INSYAA ALLAH SAYA AKAN KOMEN DI BLOG ANDA JUGA.
EmoticonEmoticon